puch maxi motor rens

hej. vil gerne rense motoren på min puch maxi, og tænkte om man kan få noget væske man hælder i tanken sammen med benzin, således at når motoren kører bliver den renset. mvh mads
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det gør der da, det hedder Redex men der skal kun et par dråber i sådan en knallert tank ad gangen.
En hurtigere metode er at købe en Apolnaris (danskvand med extra meget kulsyrer) Så starter du motoren og giver den fuld skrald til den er godt varm, medens du holder fuld skrald på motoren hælder du en lille smule Apolnaris ned i luftfilteret. Den vil sprutte og skabe sig men ren det lover jeg dig den bliver.

V.h.  Håndværkeren
Nu er det en maxi, så af med udstødningen, topstykke cylinder og kapuratoren. Rens det hele med håndkraft og gefyle. Saml det hele igen og så kører den lang tid igen. Det tager 1-1½ time

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

JA OG !
Jeg gjorde det på min 2 gearede Maxi på min SCO og på min Suzuki Samurai
Men når alt kommer til alt, så trænger lydpotten nok også til at blive renset

Men det gøres jo på en helt anden måde, og er ikke det denne tråd går på

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af prebzz6 på 22 apr 2010 17:01
håndværkeren: kan du forklare det lidt nærmere det med Apolnaris ?
Når Apolnaris vandet kommer ind som forstøvet vand i en brandvarm cylinder udvikler det sig til et meget højt damptryk der renser alt der inde. Vand der udsættes for så høj en pludselig varme påvirkning udvider sig omkring 140 gange. Kulsyren er så med til at løsne fastsiddende skidt koksaflejringer o.l.
Normalt bruges kulsyrer til at slukke ild med men der er der tale om væsentligt større mængder ad gangen.

det kunne godt være jeg skulle prøve det, ved godt jeg spørger dumt nu, men har ikke den helt store erfaring inde for knallerter da jeg kun er 15, men det vil ikke beskadige motoren vel ?
Mine er aldrig blevet beskadiget, men køre bedre efter en rensning.
så har jeg prøvet med appolinaris. det virkede fint, og der lå snavs nede under knallerten bagefter ( formegentligt fra motoren ). desværre skete der noget med udstødningen, den begyndte pludseligt at blive brun midt på, og bagefter larmede den som en tunudstødning, hvilket faktisk lyder meget fedt
Nu ved jeg jo ikke hvor gammel den lydpotte er, men den er formentlig blevet blæst grundigt igennem og har den haft svage steder er det blæst istykker. Der komme jo væsentligt mere tryk på når du kører en Apolnaris kur, så er lydpotten meget gammel så udskift den. På en totakter (som din) er lydpotten en væsentlig del at motoren. Jeg kan godt huske i min grønne ungdom troede vi at den kørte stærkere når vi pillede lydpotten af, det gjorde den ikke snarere langsommere, men hold da K. hvor den kunne larme. Noget kunne tyde på at den er brædt i stykker der hvor den er blevet brun, der har ihvertfald været meget varmt lige der.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis