kloak hjælp

Jubiiii Så kom det første problem i vores nye hus, vores køkken kloak var total stoppe.
Vi har haft slamsuger ude og han siger vores problem er en ulovlig vandlås over hovdekloaken så jeg skal selv betale for at få det lavet.
nå men han fik da lavet et hul så vandet kunne løbe men vi har lige kigge og der er fyldt med hvide fedt klumper ( vi har fiske en del af dem op og smide 1 kg afløbrens ned ).
Men huset er fra 1972 og mit gæt er det nok er beton rør dernede men jeg er ikke sikker men kan man grave ned og save det over ved den vandlås og skifte det ud med lige pvc rør eller kan man have det hele op for at skifte det ( det ville betyde jeg skulle hive ca 8 meter granit op som er sat i beton og jeg ved ikke hvor mange timer der er brugt på det )
Vi kan ikke engang for vores forsikring til at æde det for alm brand siger det er ejerskifteforsikring og Willis siger at kloak ikke lige er med i den forsikring jeg har valgt.
Det var nu bare en de lave nå men skidt for selv risikoen er på 28000 så kunne nok ikke bruge den

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu er det sådan at duikke selv må røre ved din kloak hvis der skal skiftes rør
det du kan gøre selv er at prøve at rense rørene , det hvide er fedt der er aflejret med tiden
men pas på med afløbsrens , der skal være hul igennem før du bruger det , ellers risikere du at rør og vandlås revner
det bedste er at få en renser igennem rørene , start udefra i rensebrønden med en spuler på højtryksrenseren , den kan enten lejes ,eller køb en hobbyrenser og kloakrenserslange ( samlet pris ca 1000 kr ) få spulet godt ud ved at trække den frem og tilbage nogle gange indtil der er renset godt ud
fjern så vandlåsen inde i huset og spul også den vej , passer du lidt på og får slangen lidt ind i røret før du starter renseren , kan du godt undgå at det sviner inde i huset
så er der en ret god chance for at få ordentligt hul igennem , gentag det samme igen efter 14 dage , så er der chance for at få det sidste fedt med , da det vil løsne sig lidt i løbet af nogle dage
hej for mig lyder det ledt som om at det er en fedt udskilder brønd du har, vis der er vandlås i den, det ses ved om der står vand i brønden vor fedt flyder oven på, det blev brugt før i tiden, og jeg kunne ikke forestille mig at det skulle være ulovlig med sådan en. vis du ikke vil have den skiftet ud med en gennemløbsbrønd bør du tømme den minst en gang om året og så lade være med at skylde for meget fedt ud i kloakken smid det i skrallespanden istedenfor.
men det kræver ikke 8 m2 at skifte den ud en halv m rundt om brønden skulle kunne gøre det,
Hej
En højtrykrrenser, med kloakspuleslange, er noget hø, jeg har prøvet en KEW med en 5½ hk benzinmotor 14 L/M 175 ato, der er slet slet ikke imponerende.
Det eneste der dur er en slansuger/spuler, så får du renset dine rør.

Find den fedtbrønd og få den sløjfet, eller lad være med at komme fedt i dit afløb, så går der måske rigtig mange år, før problemet opstår igen...

mvh jens
tvivler meget på at der er en fedtbrønd , og er det på offentlig kloak er det også meget tvivlsomt at der er en septitank , ( er det kommet på offentlig kloak indenfor de sidste år er der selvfølgelig en risiko for en skjult brønd hvis det er en fusker der har lavet det ) men det er ret alm at se at rørene er stoppet til i fedt efter flere år uden der er renset og især hvis det er betonrør
og je_ns >>> hvis du ikke kan få den renser til atvirke ordentligt er der kun en forklaring
det er simpelthen en fejl 40 , bruges den rigtigt er den lige så effektiv som spuleren på en kloakspuler
jeg tror jeg vil tag en minigraver og prøve at grave op rundt om den og se , håber jeg så kan udskifte den halve meter hvor vandlåsen sidder med et stykke lige rør.
Slamsuger kunne ikke få spuleslangen ind i hullet men han fik hul med en split
Annonce
Beton og pvc rør kan let samles med en special gummimuffe der er lavet til det.

Så bare fang en skovl og få lukket op, så du kan se hvad det er før du ringer efter en kloakmand

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

mange tak for hjælpen , jeg skriver lige hvordan det spænner af
Bredker
Du har med alt larmene tydelighed ikke set en kloakspuler, fra en af de store slamsuger/spulere i funktion.
Den trækker jo med lethed 1 m3 sand og andet guf med sig tilbage.
En højtryksrenser  = legetøj
En fejl 40 på en højtryksrenser, du må da have drukken af natpotten
Vandttrykket oppe på max, ingen stoppede dyser, tror du jeg er mongol

jens
vi hade en slamsuger ude og han kunne ikke få slangen igemmen
Hej
Rørsystemet kan være udformet, så det er umuligt at rense, men så er det ikke udført efter forskrifterne.
Nu ved jeg ikke hvilket firma, du har haft kontakt til, men MKV kloakservice i Randers, plejer at være gode, også til de vanskelige opgaver.

mvh jens
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis