kloak hjælp

Jubiiii Så kom det første problem i vores nye hus, vores køkken kloak var total stoppe.
Vi har haft slamsuger ude og han siger vores problem er en ulovlig vandlås over hovdekloaken så jeg skal selv betale for at få det lavet.
nå men han fik da lavet et hul så vandet kunne løbe men vi har lige kigge og der er fyldt med hvide fedt klumper ( vi har fiske en del af dem op og smide 1 kg afløbrens ned ).
Men huset er fra 1972 og mit gæt er det nok er beton rør dernede men jeg er ikke sikker men kan man grave ned og save det over ved den vandlås og skifte det ud med lige pvc rør eller kan man have det hele op for at skifte det ( det ville betyde jeg skulle hive ca 8 meter granit op som er sat i beton og jeg ved ikke hvor mange timer der er brugt på det )
Vi kan ikke engang for vores forsikring til at æde det for alm brand siger det er ejerskifteforsikring og Willis siger at kloak ikke lige er med i den forsikring jeg har valgt.
Det var nu bare en de lave nå men skidt for selv risikoen er på 28000 så kunne nok ikke bruge den

Jubiiii Så kom det første problem i vores nye hus... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
om du er mongol må du jo selv afgøre , men du ved tydeligvis ikke så meget om det
normalt er spuleren bedst , mn en højtryksrenser kan også klare det meste og mange gange er den bedre hvis den store ikke kan komme igennem
jeg har selv kørt en hel del med begge slags
og som du selv siger "Vandttrykket oppe på max " , ja men det er ikke altid nok , der skal tit arbejdes med den , det er jo ikke alt maskiner kan klare selv mens du står med hænderne i lommen
Hej
Ja Romalt maskinstation, kan også deres kram, så det er jo nok lidt problemer i dit kloaksystem.
Hvis du vil undgå en opgravning, kunne du jo også få kørt noget tv indspektion, og så kun grave der hvor det akutte problem er.
 Men hvis det var mig ville jeg nu vente og se tiden an, det kan jo være det fungere problemfrit i mange år, især hvis du ikke hælder fedt i afløbet...
-------------------------------
Bredker
Du snakker, hvis der sider fedtkager i røret, så kommer du ingen vegne med din hobbyrenser. (det var jo nettop spørgerens problem!!!)
Og da slet ikke en lille model, som vel gir omkring 6 litter vand i minnutet, men som erstatning for et rensebånd er det ok.
Og er du ude i selve kloaksystemet er rørene altid omkring ø100mm, så er der rigelig plads til slamsugerens ½" spuleslange, de har jo også et spulehoved, men en speciel dyse, så de kan få den drejet om hjørner ind i sidegrene.
Ja selvfølgelig skal der der arbejdes med spuleren, den skal da trækkes tilbage en del gange, og det med fuld tryk på, så skidtet kommer med tilbage, tror du da for pokker ikke jeg har omløb i hovedet.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis