plastliklister

Er der nogen der ved hvor man kan få fat i plastlister i forskellig bredde med fer til afslutning af kanter på plader (ligesom på en bordkant). Plastlisterne er i forskellig farve, men jeg skal bruge sort. Plaslisterne med feren limes og bankes fast i pladekanterne hvor man har fræset en not.Metoden blev anvendt for flere år siden. Min båd Nimbus 26 har netop disse afslutningslister mange steder. Jeg har været i samtlige byggemarkeder i området vestsjælland, men de henviser alle til Primo Plast. Man kan godt på dem hos Primo, men ikke i 9 mm som jeg skal bruge, og i 16 mm, og lidt i 22 mm, alle mål i sorte lister. Og så fåes lister i kun i længder a 25 meter!
Er der nogen i dette forum der kan hjælpe mig?
onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/shocked.gif" width=20 height=20>hcw

hcw

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan købe i metermål hos Carlras, men kun i 16-20 & 22mm.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

tak skal du ha for henvisningen. men jeg håber stadig at der er nogen der ved hvor jeg kan få listerne i 9 mm bredde.

hcw

hcw

hvis nu det i sidste ende fejler med hensyn til at finde den i 9mm
så kunne du jo gå nummeret op og så bruge en laminat kantfræser
til at fjerne det der er for meget på begge sider

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Tak for rådet. Laminatfræser! Er det et fræserjern man kan sætte på sin almindelige overfræser? Eller et stykke værktøj elværktøj?
hcw

hcw

det er egentlig i bund og grund en mini overfræser
som mange bruger til at sørge for at laminatkanter/trælister
som monteres på siderne af plader/andet bliver plane med dem
har ikke selv brugt sådan en så jeg ved ikke hvor svær den er
at styre kontra stemmejern/høvl/sandpapir osv efter hvad nu folk kan
finde på at bruge

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis