Gipsloft

Gipsloft!!!!!

Jeg har overtaget en lejlighed med nedsunket lofter. Loftet er lavet af gipsplader på 30x1500 cm. og er isoleret med rockwool.
Findes er nogle gode tricks til hvordan man river loftet ned, på sådan en måde, at man mindsker skader på vægge og stuk, og hvilke forholdsregler skal man tage, når man fjerner rockwool?

Endvidere har jeg sat glasvæv op i hele lejligheden, og når jeg hiver loftet ned, vil der jo forekomme bar væg hele vejen rundt langs loftet i ca. 30 cm. brede. Kan man lægge glasvæv til, eller skal man fjerne al glasvæven og starte for bunden igen?

Med venlig hilsen

Isabella

Isabella Pedersen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke der andet en den hårde vej !! Husk etn støvmaske og det kan godt betale sig at ofre lidt på indkøbet. Det giver bedre komfort under arbejdet og du får også filtreret en masse små fibre væk fra lungerne.
Husk at du skal have tøj der slutter tæt til ved hænder osv. De hvide overtræksdragter mange bruger når de maler loft osv er rimeligt gode. Det skal sørge for at der er lukket hermetisk ind til de andre rum i lejligheden, TAPE ALLE SPRÆKKER OG DØRE til indefra og sørg for rigeligt med sække til affaldet og husk at sortere allerede når du fylder sækkene.
Med forsigtighed når du fjerner ramme konsrtruktionen ar der rimelig chance for at du ikke skader stukken mere en højes nødvendigt. En skrue maskine er også helt fin hvis rammerne er skruet op. Er rammerne sømmet så hust en pladestump til at ligge under kobenet når du brækker i rammesystemet.

Hvad angår forlængelse af glasvævet, så svarer det jo til at du støder banerne sammen sidevejs... Men klip korte baner og monter over de baner du allerede har monteret. Sørg for at samlingerne løber lodret over i hinanden. Og husk at væveretningen skal være den samme som de eksisterende baner. Det kan være fristende at montere den manglende stribe som en bort men jeg tvivler på at det bliver flot og "usynligt" men måske netop meget synligt.

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også