Billigt varmt vand

Hej hvad løsning bruger i til varmt vandforbruget?
Jeg havde tænkt på solfanger, men synes beholderen er ret stor, samt at man så skal have en el varmer også :-(

Hvad er der af alternativer?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som svaret i en anden tråd, bruger jeg en luft/vand varmepumpe. Med mulighed for at tilslutte solfangere.

Hvor stor beholder regner du med at skulle have til dit solfangeranlæg? Der skal jo lagres noget varme!

Der findes også noget til at køre under taget. Altså, hvis man har tagpap. Der render så nogle rør under det sorte tag og opfanger varmen. Det skulle være godt, men jeg har ikke selv set sådan et anlæg.

Alternativet kunne jo være at du brugte noget af den energi som opstår ved at være sportsmand... ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvad har du i forvejen ? Hvis du har varmtvandsbeholder kun med el, vil du få en stor besparelse ved at få et solfanger anlæg. De kan fåes med elpatron, så den selv varmer toppen op, hvis ikke solen er tilstrækkeligt.

Har du olie fyr, pille fyr, osv. vil det billigste være at fortsætte med at opvarme vandet på den måde.

Mvh Thomas Hansen

Solarventi har nogle systemer som ikke koster det vilde, overvejer meget selv et system til sommerhuset, godt nok er det sjovere at lave dem selv, men med de priser, tja...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej.
Jeg har et Nordenberedaren luft/vand varmepumpe fra sverige.

Jeg har løst mit problem med et anlæg der både giver mig varmt vand, men også varme til 2 X gulvvarme (vandbåret) men der kan kobles radiator til i stadet for. Tanken er på 250 L. Der er også en varmluftblæser (varmt vand) På tager har jeg solfanger på 1.8 M2
Prisen er nu ikke så slem ca. 31.000 kr. - det er ret meget for pengene .
Hilsen Carsten

Hej

jeg bor i Sverige og har haft en Nordenberedare med varmluftblæser i 10 år som nu volder problem. Den begyndte at stoppe med høgtryks advarsel E01 og kunde ikke opvarme vandtanken, selvom varmepumpen gik fint. Jeg skiftede cirkulationspumpen til tanken ud, og det fungerede igen et par uger, hvorefter samme fejl igen. ( i den gamle pumpe var pumpehjulet helt smadret..plastikken helt nedbrudt...efter bare 10 år!! )

Nu går den nye pumpe, men der bliver ingen cirkulation...som om der er stop i røret som går fra varmevekslen ned i tanken, men desværre må det ligge dybere nede, for vi har tjekket i rør og ventiler oven på tanken. 

Fabrikken i skåne har afsluttet at sælge og serve disse modeller, så jeg kan ikke finde nogen som kan den ordentlig. Jeg skulle være meget taknemmelig for tips!


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis