Maling af radiator

Hej

Jeg skal have malet en radiator af ældre dato, som er svær at få malet ordenligt med en almindelige pensel.
Jeg tænkte derfor på, om der der nogen der har erfaring med at spraymale en radiator?

Med venlig hilsen
Ny i hus
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det går fint. Køb Plasticote radiatormaling på dåse. Kan fås i alle byggemarkeder. Husk radiatoren skal være kold når du gør det.

Og så ellers det sædvanlige med spraymaling. Ikke for meget på af gangen - lange bløde strøj osv.
Hey.
Dette gjorde jeg med mine radiatore..
Afmonterede dem, vaskede dem i alm rengøringsmiddel, tørede dem over med en klud, lod dem tørre helt og brugte spraymaling. Mener jeg købte det i silvan, det hedder radiatormaling på spraydåse. Det er blevet rigtigt pænt !
Du kan sefølig også bare tørre dem over og gi dem spray mens de hænger på væggen ! HUSK AFDÆKNING OMKRING !!
Iøvrigt, reklamere meget nødigt for silvan... Absolut ingen gode erfaringer med den biks..
God arbejdslyst.

 The day you quit is the day you lose.
Afvask i grundrens, overfladeslib med fint papir, tør støv af, og så giver du bare lortet en tur med en 35pensle og en 35 panel lak...
Ganske ganske fint, og det holder i MANGE år....

Folk skal stoppe med det der sprøjtemaling medmindre de har en bås til det og det er noget de gør tit, spild af mange gode penge lær af mal istedet for


/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Synes der mangler lidt info her. Hvilken type radiator er det??? Glat? GOlf radiator eller hvad?

Golf radiator, absolut det letteste at spray på,- om end de der 1 eller ½ liters dåser eller hvor meget der er i, ikke rækker ret langt til sådan en, hvis det skal gøres ordentligt så det også dækker. Plus man får så mange gode dampe/aurosoler eller hvad det hedder i lungerne Men hvis du spray på, så start med en kold radiator. Plejer selv lige at lukke en smule op for "golf" radiatorene når jeg har sprøjtet dem færdige, så det ikke løber for meget.
Er det glatte radiator, eller de der bølgede, så rul/pensle dem i stedet. Sviner ikke ret meget og resultat bliver ligeså pænt.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg har simpelthen ingen idé om, hvilken type radiator der er tale om. Jeg ved dog, at den er fra 1950'erne...

Jeg har svært ved at se, at jeg kan male den med almindelig maling, men det kan da godt være det er det jeg skal prøve... I så fald, hvilken type maling skal jeg bruge OG hvordan sulan afmonterer man en radiator?!
Annonce
http://www.genbyg.dk/dyn/images/products_items/thumb/39802-image.jpg.jpg

Det vi populært kalder en golf radiator. Lettest at sprøjte.

http://www.genbyg.dk/dyn/images/products_items/thumb/37086-image.jpg.jpg

letteste at pensle,- synes jeg.

Også er der de helt glatte der er lettest at rulle


Ingen grund til at afmontere dem

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Så er min en golf radiator!
Ja, de er lettest at sprøjte
Evt, hvis du ikke vil til at investere i en dyr sprøjte, så en (eller to) spraydåse til at spray imellem rillerne med, da det ikke er til ordentligt at komme derind med en pensel. Lad sprayen tørre . Og så bruge en radiator/vinkelpensel til den yderste rille Også se'fø'li malingen skal være i samme farve Eller du kan spray det hele,- men personligt synes jeg ikke nogle af de der spraydåser jeg har afprøvet til radiator rækker ret langt, eller giver et synderligt godt resultat.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg står selv for at skulle male 2 radiatore, de er pillet ned da vi er ved at isolere vægen de sad på. Jeg har tænkt mig at male dem med min wagner sprøjtepistol jeg købte da vi skulle male lejligheden vi flyttede fra. Kan i anbefale en bestemt maling gerne en der ikke kræver at man tænder for radiatoren efter en time da vi så skal vente med at male den til den er monteret igen.

Håber det er okay jeg spørger i din tråd nyihus
Evt Fluggers radiatormaling,- ved ikke om den fåes i hvid i almindelig handel. Men ellers hvidgrå. En god acrulemaljemaling, betyder ikke noget om det er en til radiator eller om det er en til træværk. Evt hvis de er meget grimme kan man lige give dem en gang grundmaling først
Freak, så sprøjtede du hele lejligheden med en wagner pistol....?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også