hjælp til bygning af solidt haveskur

Hej

Vinteren tog hårdt på det gamle haveskur... faktisk så hårdt at taget braste sammen så nu vil jeg bygge et nyt haveskur...

Jeg har dog nogle spørgsmål angående fundamentet...

Jeg har set på dette link (http://www.kroghstore.dk/welcome3.html) en meget smart måde at lave fundamentet på og resten af hytten... mit spørgsmål er så bare om det er en solid og holdbar konstruktion? her tænker jeg meget på hjørnestolperne... så vidt jeg kan se er stolperne bare hæftet fast med vinkeljern på resten af rammen.

Jeg skal have gul i sjuret så derfor syntes jeg den her løsning er utrolig god istedet for at grave stolperne ned og bygge rammen på disse...

Er der nogle for og imod denne konstruktion?

Mit skur vil blive på 10m2 og lavet udelukket af trykimprægneret træ

Mvh

Thomas
Hej Vinteren tog hårdt på det gamle haveskur...... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville lave det ligesom første billede hvor de krydser hinanden - MEN de behøves ikke sidde i samme felt. Blot der er et kryds på hver side......giver det mening? Forestil dig et bindingsværkshus - der sidder begge afstivere ikke i samme felt.

Bare brug en lægte til at lave krydset - billigt og det skal nok holde.
Sæt hjørnestolperne i beton. Brug vilkelbeslag til at sætte remmen. Lav skråstivere i rest 4x4. Så er det bare derudad. Det holder mindst 15 år med trykimp i beton. Ellers lav en ramme i fundablokke, støb gevindstænger ned. Monter rem hele vejen rundt. Byg op brug vinkelstivere i rest 4x4, ilæg gulv isolering og læg 5 cm beton på rionet.

Det er meget hurtigere. Lavede en terrasse på 45 punktsokler på 30 kvm i trykimp. Det tog en helvedes tid med opmåling.
lidt ligesom i det første bilede men gå fra toppen af alle hjørner på alle fire sider
og hvis du går en tand længere ind mod midten forneden så er den helt hjemme
(= større vandret træk)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej
Du kan sagtens bruge hulbånd, til sådan et lille hus, brug noget 25 mm bred og 2 mm tykt.

mvh jens
enkel kommentar til skuret:
der er for lille hældning på taget til de shingels der er langt (ved mindre der er lagt tagpap under), så det skal du ikke kopiere !

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Annonce
Jeg vil sige tusind tak for alle de mange inputs.

Jeg er klar til at gå igang med skuret :-D

Mvh

Thomas
jeg tænker sq lidt over hvorfor i alle sammen vil bruge 4x4" Det er da voldsom størrelse og rasende dyrt.. Der skal jo alligevel være et skellet at sømme beklædningen på, så jeg ville aldrig gå større end 2x4 og c - c mål på 60.... Så er det vel bare at smide vindpap på og beklædningen uden på-... Det andet med 4x4" virker, i mine øjen, som overkill at største grad...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

tjaa det har du helt ret i. 2x4 ville nok også normalt ville være det normale at bruge, men nu tog billederne udgangspunkt i 4x4 og spørgsmålene handlede mere om teknikken fremfor dimension af træ. Men der er jo mange måder at bygge på og ingen af dem kan vel siges at være den heeelt rigtige....der er altid et alternativ :-)
true

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis