Tæppe/parket-laminat/tæppe mod koldt gulv

Halløj alle herinde.
Jeg skal til at lave min garage om til beboelse, og i den anledning finder jeg så ud af at gulvet ikke er isoleret.
Så valget er, enten at hugge op og lave nyt isoleret gulv eller ..................
Snakkede med min nabo om det, han har samme problem. Han nævnte at han har en plan om at lægge noget billigt silvan værelses gulvtæppe på så en gang billig laminat/parket gulv og så et ordentlig gulvtæppe ovenpå.
Han mener det burde klare det "kolde gulv problem" ...
Men hvad siger I andre ??
Og hvad med dampspærre under parket/laminat gulvet ??
På forhånd tak

 The day you quit is the day you lose.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nok anbefale dig at gøre det rigtigt fra starten, altså op med det gamle gulv så du kan isolere grundigt, den anden løsning holder ikke i længden.
Så kan du jo også indstalere gulvvarme som så vidt jeg ved, skulle være den bedste og billigste måde at varme rummene op på.

V.h.  Håndværkeren
Der er jo hurtig metoden  bor 4 små huller i gulvet fordelt omkring midten, heri stopper du 100 g. trotyl i hvert hul og så tændsatser. Så er det gulv væk hurtigere end du kan nå at sige Sporvognsskinneskidtskraberoverkontrolør !
et garagegulv tar en lørdag eftermiddag - brug naboen og hjælp ham næste weekend

 

Håndværkeren> ,... hehehe.. den var go...

Men, ku vi ik holde os til emnet....

Nogle der har erfaringer med et koldt gulv?

 The day you quit is the day you lose.
Annonce
Jamen det har jeg da, i det hus hvor jeg bor, bygget i 1904 er der Cement / Mørtel gulve lagt direkte på jorden. Og nogle steder er det ikke over 5 cm. tykt derpå har tidligere beboere lagt en 6 mm. oliehærdet masonitplade hvor mine gulvtæpper så ligger på. Så jo her er lidt forkoldt, især vinterdage. Da det er et hus jeg bor til leje i, kan jeg ikke sådan bare ændre på tingene, derfor anbefaler jeg dig også at fjerne det gulv i garagen og få isoleret under dette, alt andet er spild af penge !
@Lauhansen

Hvis du vil konvertere garagen om til beboelse er der ganske mange krav som skal opfyldes - hvis det skal være lovligt - bla. en myndighedsgodkendelse.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Principielt kan du isolere så meget som du vil - hvis du ikke får en varmekilde ned i gulvet vil det altid i et eller andet omfang føles koldt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Håndværker du har sgu´da også den hurtige løsning hvergang
fik du ikke lov at lege med nytårsskyts da du var knægt

nå spøg til side få nu fat i et par venner og få det gulv brækket op
og kørt ud i en container det tager kun en formiddag hvis i går til den
og så lad lillemor lave en ordentlig god middag med dertilhørende drikkelse
så lade i vennernes partnere komme med så får i både betalt for hjælpen
og en lille god fest ud af det
det er den hyggeligste måde at komme igennem sådan nogle byggeprojecter

der efter isolere du og ligger gulvvarme = max to weekenders arbejde alt i alt

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

KLAMPhugger> Det er en garage der er integreret i huset. Vi har undersøgt hos kommunen og vi ved at der skal søges byggetilladelse og noget med vores BBR, vi får jo ekstra kvm beboelse. Men alt det har min hustru forstand på Jeg skal bare lave arbejdet

Vi har nok ret i at det bedste er at få lavet det ordenligt. Men havde lidt håbet på den billige løsning. Vores skattekroner røg lige til en ny kobling i bilen desværre
Efter hvad jeg kan finde ud af på nettet, så er det nye beton ikke billigt, skal have nogle til at gøre det for jeg har ikke forstand på hvordan og hvorledes mht når det skal afrettes og alt det..
Synes jeg har læst mig til beton koster ca 1000 pr kubikmeter at få sprøjtet ind med en "betonbil" ...

 The day you quit is the day you lose.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis