Hvilken flisefuge til badeværelses fliserne?

Jeg er nu endelig færdig med at lægge fliserne på vores nye badeværelse, og er klar til at fuge dem. I den forbindelse er jeg blevet lidt i tvivl om hvilken fuge jeg skal anvende. Jeg har forhørt mig i det lokale byggemarked, uden at føle at jeg har fået et endeligt svar.

Det drejer sig om en 100 x 100 mm flise, som er 10 mm tyk, af "rustik" udførsel. Flisen er monteret oven på en Alfix 2K tætningsmasse med en Alfix Combifix fliseklæber, med en fugebredde på 4 mm. Jeg har egentlig påtænkt at benytte en Alfix Cerafill 10 colour unirvisalfuge, men er blevet i tvivl om hvor vidt det er OK, i det den meget "rustikke" udførsel gør, at spalten der er der hvor fire flisers hjørne mødes, er op til 15 mm. (se eventuel vedhæftede billede hvor jeg har markeret dette) Jeg ville være ked af at skulle op i en Alfix Cerafill 20 klinkefuge, i det jeg synes den er for grov i badeværelset. Denne anbefales ifølge datablad også først fra 5 mm fuge bredde. Jeg har også overvejet en Cerafill 10 univeralfuge, som ifølge datablad må anvendes op til 12 mm. fuge.

Gør jeg mig bekymringer uden grund?

Jeg vil foretrække at forblive inden for Alfixs produkter, i det jeg er startet her.

Hilsner Ole

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan bruge alle deres flisefuger , de kan sagtens holde uanset om du vælger en combi , klinke eller flisefuge
personligt ville jeg gå efter enten combi eller flisefuge da klinkefugen er ret grov , men de kan alle bruges
bare pas på når du vasker efter , hjørnesamlingerne er længere om at tøre og man kommer nemt til at få vasket for meget af
Først og fremmest tak for hurtig svar.

OK, det vil sig e at jeg ikke skal hænge mig i, at en Cerafill 10 Colour er anbefalet til en fugebredde fra 2 til 10 mm, selv om jeg har op til 15 mm de steder hvor 4 fliser støder hjørnerne sammen?

/Ole
den kan sagtens holde , så der er ikke noget at bekymre sig om der
Alletiders, tak for hjælpen :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis