Startproblemer Passat tdi 95

Hej alle!
Jeg har problemer med at starte min passat. Den ryger helt vildt når den endelig starter (hvid røg). Derfor skiftede jeg ALLE 4 gløderør. Den vil stadig ikke.. Derudover virker hverken el-soltag, centrallås og hver gang jeg sætter tænding på har den nulstillet uret osv. i instrumentpanelet... HJÆÆÆÆLP!!!
Karsten
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvid røg lyder ikke godt. Toppakning vil jeg tro.

Bent.
Ta' en prøvelampe og se om dine gløderør får noget strøm, en diesel ryger ret kraftigt når den ikke bliver varmet for (hvid røg)særligt når den har kørt en del og derfor ikke er helt på toppen med kompression i kold tilstand, hvad sker der når du starter den i varm tilstand? den starter vel godt som før problemet opstod.

 Det skal nok gå altsammen.

Har haft et par biler, der havde samme problem. Det var relæet til forvarmeren, der var defekt.. Det slog fra halvvejs og der skulle forvarme 2-3 gange..

Det andet med soltag osv, er det måske en sikring? :-)
Hej Jan72..
Ja.. Når bilen er varm starter og kører den fuldstændig som før problemet..
bilito... Jeg har tjekket alle sikringer og de er alle ok.

Bent... JEg er ret sikker på der ikke er en toppakning... Har haft et tilsvarende problem i sin tid.. Også hvid røg.. Dengang var det gløderør.. Det troede jeg så også det var denne gang.. Hmmm
Det var relæet som styre tiden til gløderørene der var problemet på de 2 biler, jeg havde.. Og de startede fint, når de var "varme". Så for mig, lyder det som at det er forvarmningen, der er problemet.. Kan du evt forvarme 1 til 2 gange mere.. Og hvis du ka, vil det så (måske) kunne løse dit problem.?

Synes nu ikke at at røg fra en utæt toppakning og ubrændt diesel er ens.

Har haft biler med defekt toppakning og synes ikke at det røgen ligner hinanden.

Uforbrændt diesel starter, synes jeg, ovre i det hvid-lige, for at gå over i det lyseblå og der bliver mørkere efterhånden som motoren varmer op. For så at forsvinde helt. Fik  at vide af en  mekaniker, at det var min toppaking, der var gået.. Men det var den ikke.. Det var et "defekt" relæ..

Men om problemet er det samme her, ved jeg ikke.
Annonce
Tror ikke det er toppakningen som så mange siger...

Det lyder som om det er brændstofreturslangerne ved dyserne der er dårlige.

Mvh. K.Davidsen

Den lortepassat bliver ved med at drille!!!!! alt det elektroniske (soltag, centrallås osv viste sig at være en sikring.. Man kunne ikke se det, men en ny løste problemet...
Jeg skiftede de nye gløderør fra t-hansen ud med 4 nye fra vestjysk autodele... Den starter bedre men slet ikke som den skal.. Ryger stadig og hopper og danser inden den går ordentligt.. Nu til det værste problem .. Den er begyndt at hakke i det under kørsel (fuldstændig som om den er ved at køre tør) og ryger helt vildt... Den gør det ikke konstant.. Kun når den får noget gas og efter ca 5 min. kørsel.. Den er pludselig begyndt a bruge vildt meget brændstof. Jeg har netop skiftet dieselfilter uden effekt..... Håber dette giver mening og der er nogen der kan hjælpe.. HJÆÆÆLP!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis