Ekstern hardidisk - Dell, Inspiron 6400 DUO Processor 1,6Ghz

Har lige købt ovennævnte computer, men da den kun har 60gb harddisk, overvejer jeg at investere i en ekstern harddisk med usb stik.

Hviilken skal jeg vælge ?

Gitchen

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer an på om den skal være helt bærbar, altså uden nødvendighed for ekstern strøm kilde, og hvad størelse den skal være.

Der er mulighederne: USB nøgle maks 64-128 Gb+ eller en harddisk med USB, eSata eller Firewire 400/800 maks 2T+.
Men noget ala dette måske: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=518752 eller http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=578100

Er jo lidt et religions spørgsmål, og market vælter med den.
Men hvis bare selve disken er fra WD, Seagate, Hitachi eller Samsung så går man ikke helt galt i byen

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Æh
du køber da bare en anden hdd og sætter den i computeren.

Jacob
Tak for alle svar.
Jacob - ja jeg kan købe extra ram og sætte den i - men hvad skal jeg købe og hvordan sætter jeg det i ?
Ved ikke så meget, så har brug for detaljeret hjælp

Gitchen

Hvis du vil sætte ny hdd i er det den slags her du skal kikke efter: http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10614

Om det kan betale sig at skifte ram kommer an på hvad du skal bruge den til og hvilket OS du vil køre?
Men vil som udgangspunkt ikke mene det kan betale sig for den maskine. En ny hdd er derimod langt mere brugbar.



STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

Annonce
Skrevet af gitchen på 20 apr 2010 23:00
Tak for alle svar.
Jacob - ja jeg kan købe extra ram og sætte den i - men hvad skal jeg købe og hvordan sætter jeg det i ?
Ved ikke så meget, så har brug for detaljeret hjælp

Den kan jeg ikke give dig. jeg vil dog mene en bærbar er idiot sikker medhensyn til udskiftning af hdd og opgradering af ram. Men nu bruger jeg kun ibm/lenovo og hp bærbare.

Jacob
Sorry; en skrivefejl: jeg mente harddisk og ikke ram; SÅ:

Tak for alle svar.
Ja jeg kan købe extra HARDDISK og sætte i - men hvad skal jeg købe og hvordan sætter jeg det i ?
Og skal jeg gøre noget med den "nye" harddisk, for at få denne til at virke, eller kører det hele bare af sig selv?

Eller skal jeg vælge extern harddisk?

Gitchen

Du kan ikke sætte en ekstra harddisk i den, men du kan udskifte den der er, til en større. Det betyder imidlertid, at du skal have flyttet styre-systemet over på den nye harddisk. Den kan lade sig gøre, men det er ikke bare at kopiere det over. Det skal flyttes med et særligt program f.eks. Ghost. Dells manuel kan downloades fra deres hjemmeside. Der kan du også se, hvilken hardisktype, der sidder i den (du skal have en af samme type IDE, SATA eller lign. ikke nødvendigvis samme mærke). Du kan i manualen også se, hvordan du kommer til den i den bærbare.

Lyder ovenstående lidt "fjernt for dig", så glem den løsning, medmindre du kender en der kan hjælpe.

Så køb hellere en ekstern harddisk. Kan også anbefale ALDI's 500 kr. disk med 500mb lagerplads. Den er flot, kræver ikke ekstra strømforsyning og fylder ikke meget.
erhm, edbpriser? køb ny disk, pil låget af, fjern 4 skruer, indsæt ny disk, mont låg igen ?

Og så kig efter en af flg 2 diske, så går man IKKE forkert i byen..

WD Scorpio eller Seagate Momentus 7200.3



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Inden du bestiller en ny hdd skal du lige finde ud af om det er sa ata eller en sata hdd der sidder i computeren. ata har en hel masse små ben i et stort stik mens sata består af 2 flade stik af plastic.

Jacob
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis