Ekstern hardidisk - Dell, Inspiron 6400 DUO Processor 1,6Ghz

Har lige købt ovennævnte computer, men da den kun har 60gb harddisk, overvejer jeg at investere i en ekstern harddisk med usb stik.

Hviilken skal jeg vælge ?

Gitchen

Har lige købt ovennævnte computer, men da den kun... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som om jeg skal investere i en extern harddisk, og måske den fra Aldi.

Hvis jeg ikke køber Aldi's, hvilken tilsvarende kan jeg så bruge?

Og når jeg har fået fat i en extern harddisk, skal jeg så gøre andet end at sætte den i computerens USB stik ?

Gitchen

Køb dog en ordenligt disk, de koster jo under 400kr?

Glem det Aldi bras, hvis den ikke er 7200rpm og min 16mb cache så glem det, medmindre du vil sidde og vente på dine sager, og glem alt om FireWire, det er en std som er væk om max 3 år
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak igen - men kan du så ikke helt konkret fortælle mig hvilken jeg skal købe....

Og så igen: når jeg har købt den, kan jeg så bare lige sætte den i UDB stikket uden videre, og uden at skulle gøre noget?????

Gitchen

Men hvorfor vil du ha en ekstern, du kan som sagt få en alm disk til din maskine, prøv søg Google efter navn på maskine + replace hdd

så er der fine guides og alt.
Jo men jeg ved jo faktisk ingenting om at "replace" harddisken og detfor ville jeg bare vælge den - for mig - nemmeste løsning :-)

Gitchen

Annonce
Måske det så ikke bare var en ide at hoppe ind i en butik, så kan de pille de arme 4 skruer ud, og installer windows for dig igen, nok ikke nogen billig løsning, men det er det ej heller at købe en disk fra Aldi

Det er jo bare at pille 4 skruer ud i bunden af din computer, trække disken ud, skrue den holder af som sidder på den gamle disk, sæltte holder på din nye disk og så sætte den ind på plads igen....

Samme rutine man skal igennem hvis man vil skifte ram.... Det er ikke ret svært.. min lillebror på 8år har gjort det mere end 10 gange
Jeg forsøger :-) - og krydser fingre........

Gitchen

Du kan intet smadre (jo hvis du MASER og FLÅR det stik ud, men det er lige udaf landevejen, bare du har styr på installer bagefter..) Og nej, man skal IKKE flytte sit styresystem fra een disk til en anden , det er dirtekt dumt, når man installer et system så kaster man en masse drivers ind, og hvad man ikke altid er klar over, så ligger der en masse "data" om disken som systemet skal bruge...

Så hvad mon der sker når system starter op på en ny disk ?

Ghost eller ej, det er stadig dumt.... og spild af tid, det tager ikke kun 5min at lave et komplet image af et OS

Held og lykke med det...
Super og mange tak - det sidste jeg vil spørg om er om du kan hjælpe med et link til hvor jeg kan finde en guideline for hvordan man gør det?

Gitchen

Lyder som om mkh VIL have dig til at skifte den interne.
Du skal nu selv vælge.
Bruger du løsningen med en ekstern, er det bare at sætte den i usb-stikket, så har du et nyt drev (som dit C-drev) som bare hedder et andet bogstav, og her er så alt den plads du mangler, og det gode ved det er, at den kan bruges på alle computere, også når du næste gang køber en ny.
Der er masser af eksterne harddiske, den eneste grund til jeg nævnte Medion fra Aldi, er størrelsen, som passer godt sammen med en bærbar. Du kan have den i lommen. Det kan du ikke med de fleste andre jeg har. At det skulle være noget bras, må så være fordi mkh bruger  den til noget andet end jeg gør, for jeg har brugt den siden den kom frem dagligt, og det er til arbejdsbrug, men godt nok ikke til avancerede spil, men tro mig, din aldrende bærbare vil nok heller ikke kunne klare det med sin datakraft.

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis