Skrueaksel pakning

Hej Alle

Jeg skal have skiftet denne pakning, da den er godt mør. Akslen er 1 1/4", hvad hedder sådan en og hvor kan man evt. købe den ?

På forhånd tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder et stævnsrørsleje, og du kan finde en 30mm eks. ved www.mmc.dk.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for svar.

Jeg kan se at der er flere forskellige slags. Er det: Stævnrørsleje til fastskruning inkl gummileje eller Stævnrørsleje til indplastning inkl. gummileje jeg skal bruge ? Kan ikke finde 1 1/4 " kan jeg bruge en 35 mm ?
25,4x1,25=31,75mm om det så er 30 eller 35mm du skal have ved jeg ikke, men de skulle være meget flinke og hjælpsomme så bare ring til dem. Så hjælper de dig gerne til at få den rigtige første gang.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej
hvor tyk er din skrueaksel ?
hvis den f.eks. er ø 25 kan du bruge et volvo stævnrørs pakbox så kan du rive det gamle skidt ud og montere et nyt komplet leje som der er iorden og så slipper du for div. fedtnipler m.m.

mvh michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Skrueakslen er 1 1/4 " / 31.75 mm, havde selv kig på om dem fra Volvo, men kan ikke finde dem i rette str. - det leje du nævner, sidder det i selve stævnrøret ?
Annonce
Ja det gør det ----- selve stævnrøret er egentlig ganske enkelt udført består af et rør hvor det bagerste leje (mod skruen) som regel er et gummileje og vandsmurt det forreste leje kan være en volvo box eller også et leje som der bliver pakket med en såkaldt paksnor- det kunne godt være af dentype som du har - det er også vandsmurt................

michael

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

Tak for forklaring - jeg får det lige skilt ad og målt op.
Hej
Lige et par staldtips.......
når du tager fat i skrueakslen og vrikker med den sideværts må den ikke kunne gi' sig - der kan dog godt tolereres lidt slør, det forreste leje (pakbox) er noget helt andet - af med den, udskift den udvendige "gummikappe" - tjek om det er med paksnor i så tilfælde kan du måske nøjes med at spænde den en lille smule og ellers sørge for at den er fyldt godt op med fedt - den kan også være med en simmerring den bør udskiftes når du alligevel har det adskilt - hvis paksnoren er slidt og hård i overfladen bør den skiftes.........

grunden til at din pakbox er med "gummirør" er at din motor står på gummiophæng - havde den istedet stået på et fast fundament kunne pakboxen ligeledes have været uden "gummirør".


Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis