Støbning af fliser

Jeg har set nogle spændende fliser, som er lavet således at de ligner jernbanesveller (woodstone). Dels er de rasende dyre, dels synes jeg det kunne være sjovt selv at prøve at lave dem. Jeg har aldrig prøvet at støbe fliser, men forestiller mig at dele en rigtig svelle i længden i f.eks. 3 stykker. Herefter vil jeg sømme plader på alle fire sider af det enkelte stykke således at det rager 10 cm. op over svellen, og så ellers hælde støbemasse ned i fordybningen. Lyder det rigtigt for jer, som har prøvet selv at støbe fliser? Har nogen et råd til hvordan man gør m.h.t. at farve fliserne; de skulle jo gerne ligne rigtige sveller. Og kan jeg regne med blandings-forholdet 1 del cement til 7 dele vasket grus + vand. På forhånd tak. Henning
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart kunne jeg forestille mig at det kom til at se forkert ud, idet du jo får et negativ af en svelle, men det kan jeg ikke lige gennemskue om det vil ødelægge indtrykket.
Med hensyn til farvning af beton findes der følgende: Omnicon
Og så skal du huske at når du støber skal du vibrere grundigt for at få al luften ud af betonen.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej Henning

Jeg ved godt at det ikke er helt det du spørger om men prøv at se hvordan kantdesign gør.

De priser de har opgivet på deres hjemme side virker meget fair

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej
Umiddelbart ville jeg bruge 1 cement og 4 sand.
Men måske tager jeg fejl.
Hvis du saver en gammel jernbanesvelle op skal du lige vide at det er en giftig omgang. Dels skal alle stumper afleveres om kemiaffald og sikkert også savsmuldet. Og tænk så lige over hvor meget af savsmuldet der ender i næsen.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis