Betongulv isolering og ventilation

Hej

Jeg har et værelse i mit hus hvor gulvet ligger 12 cm lavere end resten af huset, der er betongulv nu og jeg er så i tvivl om hvordan jeg kan hæve gulvet korrekt. Min ide er at lægge strøer direkte på betondækket herefter isolerer fra betonen og helt op til overkanten af støerne, altså fylde alt ud med isolering, herefter 21mm krydsfiner,- dampspærre og til sidst et 14mm clickgulv. Er det korrekt eller kan der forkomme kondens eller fugt skal der ventileres f.eks. være luft mellem beton og isoleringen?

mvh

Nio
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der isolering under betongulvet?

Ellers så læg en fugtspærre der bliver limet til soklen hele vejen rundt
Sæt så strørene på mur/tagpap, 10x10cm stykker for hver 60cm, så skulle det være helt ok

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ved ikke hvad der er under beton huset er fra 1965, men jeg formoder der er grus og plastik under betondækket. Hvis jeg lægger dampspærre mod beton kan jeg vel ikke lægge en under trægulvet også? 

mvh
 
Nio
Skrevet af NIO på 20 apr 2010 16:34
Ved ikke hvad der er under beton huset er fra 1965, men jeg formoder der er grus og plastik under betondækket. Hvis jeg lægger dampspærre mod beton kan jeg vel ikke lægge en under trægulvet også? 

mvh
 
Nio


Nej ikke nogen under trægulvet

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis