Er der penge at spare hvis man skal have en UK bil på danske plader.

Jeg møder et par stykker i trafikken, og jeg undres over at nogen "konverterer" standart biler over i det danske afgiftssystem. Ser bl.a. tit en alm. berlingo.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en højrestyret, RHD, UK bil, er der angiveligt en rabat på afgiften, jeg har hørt 20% nævnt flere gange.
Hvis man kunne forestille sig, at tolderne ikke var opmærksom på at den engelsk indregistrerede bil allivel er venstrestyret, LHD, kunne man godt forestille sig at man ind imellem kunne gøre en god forretning.
Men en Berlingo????????? Det er bilen der indikerer den totalt udsmattede mand, der er undertrykt af kvinden!

Det er almindeligvis lig med evig ejerskab, at købe en RHD bil, hvis ikke man kan lempe den tilbage til UK, og glem ALT om at bygge den om til LHD.
Måske en RHD mc???

Med venlig hilsen
ktm

 

Biler du importerer fra udlandet bliver vurderet enkeltvis iht hvad der skal betales i registreringsafgift. Der kan så ved højrestyrede biler argumenteres for at de ikke er særlig eftertragtede, og derfor mindre værd = lavere afgift.

Tja der kan vist købes konverteringskits til nogle biler, men som KTM er inde på er det en større omgang

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis