skorsten gennem baumadæk

Jeg skal have muret en isokern op gennem loftet i mit fyrrum (baumadæk). Kan jeg godt bare lave et hul med en vinkelsliber uden at skidtet braser sammen?

Hvor stærkt er sådan et gulv egentlig - jeg tænker på opbevaring af stokerpiller osv. deroppe...

På forhånd tak! :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du godt gøre , det er utroligt stærkt , men kan også være ret hård at skære i
husk lige at få lavet en kappe omkring skorstenen så der ikke kan komme til at ligge piller tæt op af den
et baumadæk er så stærkt lavet at nogle steder køre man md store etrapenørmaskiner på det , så den smule vægt du får på , er der ikke problemer med
Du skal du lige undersøge om der er sokel under de bærende stolper...

Jeg har hørt fra en mand der køre med blæser bil.

Han var ude ved en mand der haver bygget en silo til 20tons træpiller silo oppe på et baumadæk... fordelt med lige meget tryk ud over et 120m2 loft...

Da han havde blæst træpillerne ind i silo'en og var ved at pakke same styrtet det hele sammen....
Hvis du med bærende stolper mener de bærende vægge så tro jeg ikke der er sokkel under. Muren er muret i mursten ned i noget der ligner en god halv ½-1 meter under terræn. Jeg vil være opmærksom på dette. Hvor meget er det der skal leveres for at man får det billigt med blæsebil?
Man plejer at spare 2-300kr pr tons...

Jeg gik bare ud fra at det er en gammel stal du har og der plejer der at være støtte stolper... men hvis der er muret væge op kan de nok godt holde.....
Har lige brækket hele vores lorte dæk ned - da vægge under IKKE kunne holde. Den sokkel der var lavet var med almene mursten som siden 1951 simpelthen var blevet porøse og det hele havde sat sig ! Desuden er baumadæk jo forankret i ydervægge så hvis det smutter nedaf trækker det hele lortet med ned så at sige !

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ved nærmer eftertanke kunne nok være en god ide at få det under støttet mere... Da vægne godt kunne være porøse i bundet på grund ad fugt.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis