Sætte stærekasser op

Jeg skal have sat 16 strærekasser op i en 8 meter høj telefonpæl.
Jeg vil bruge en stige til det men hvordan får jeg den gjort fast så jeg ikke falder ned ...jeg har godt med plads rund om og regner med at slide nogle fliser på jorden hvor stigen skal stå.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kravler forsigtigt op og slår en strop om øverste trin og masten. Du kan også have en extra du slår om livet og rundt om masten når du står der oppe, så har du begge hænder fri, det bedste er dog at bruge en sikkerheds line med tilhørende bælte.
takker...prøver det
Du sætter en stor øsken fast i toppen af en bowlerhat som du evt. har foret i toppen med et 22 mm rundt stykke mdf (så skruen har noget at bide i). Med hatten på hovedet har du nu noget at gøre din sikkerhedsline fast i - dette kan være et tyndt reb med en diameter på 8 - 10 mm. Nu klatrer du op med rebet bundet fast i hatten, og når du når øverste trin binder du rebet fast i pælen. Nu kan du arbejde sikkert, altså forudsat at hatten sidder godt fast på dit hovede.
Et alternativ kunne være at afmontere ledningerne, lægge pælen ned, binde stigen fast på pælen, rejse pælen igen, klatre op og påmontere stærekasserne, men det er selvfølgelig en lidt omstændelig affære.

Nu har du vel undersøgt om der overhovedet er stære i området? - ja, for ellers er det hele jo virkelig spild af tid!!

God fornøjelse :-)

 


Fandt lige den her af Steen Steensen Blicher:

Stæren

Eja! Velkommen du lystige Stær!
Har vi din Skjelm nu tilbage her?
Hvor har du stjaalet i din Vinter din Viin?
Sidste Høst kneb du ved Mosel og Rhin. 
Nu har du vist været nede ved Cap,
Og med Constantia lædsket dit Gab;
Eller som Probenreuter med Fif
Gjæstet Madeira, maaske Tennerif.
Sikkert, af Druen begeistret, du spaaer 
Om den med Længsel forventede Vaar;
Knæbbrer som Storken, og kviddrer som Svalen,
Fløjter som Droslen og Nattergalen.
Vist nok, ifald jeg det nøje tager,
Alt jo af Efterabelse smager; 
Men om du gjør det kun temmelig godt,
Vil jeg dog kalde dig min Pierrot.
Er af Plastikere du ikkun Halen,
Staaer du end dybt under Originalen:
Vækker du om den Erindringer ømme,
Glæder mit Hjerte med Foraarsdrømme.
Drømme jo ere, som Hvermand veed,
Skjønnere ofte end Virkelighed.

Hører måske ikke til under dette forum, men hvad faen, lidt poesi skader vel aldrig ;-)


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis