Isolering af ydervægge - kælder

Jeg ønsker at isolere min kælder. Det skal gøres ved at isolere ydermuren. I den forbindelse har jeg et spørgemål. Jeg kan se at der findes drænplader fremstillet til formålet, men de er ret dyre. Jeg kan få drænplader i 175mm til huset for ca 5.100, men S80 275 mm er billigere ca 4.400. Vil jeg kunne bruge S80 og få ekstra 100 mm isolering billigere, uden af få problemer. Jeg tænker på at drænpladerne er konstrueret til at blive bruge udenfor (det ved jeg ikke om S80 er)? Drænplader har også riller og en filterdug.
Jeg ønsker at isolere min kælder. Det skal gøres... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke at kommunen skal godkende det hvis du får det lavet af en aut. kloakmester men jeg er ikke sikker.
5000 for vandnæser er lidt dyrt. du kan evt. bruge aluinddækninger istedet de er ikke så holdbare men det holder vandet væk. der findes også noget sort inddækningsmateriale som der bliver brugt til tage osv. det er til at bukke i hånden. jeg er lidt skeptisk overfor din ide med plastik, det har det med at blive skørt pga. af sol og varmeforskelle.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Plastikken er under jorden og bliver ikke udsat for sollys.
God ide med inddækningsmateriale. Hvor kan jeg købe dem?
Tror I at det vil være en bedre ide, at føre afløbet til faskine. Bliver den nemt tilstoppet? Kan en faskine klare vand fra hele huset? Hvor langt væk fra huset skal faskinen placeres?
Hej
Jeg mener at en Faskine, skal være mindst 5 meter fra huset, og må ikke kunne genere evt. naboer.
Der burde ikke komme alverden, af vand i sådan et dræn.

Hvis dit kloak systen er med separat spildevand, og regnvand, og du har en regnvandsbrønd i nærheden, evt ved et tagrendenedløb,så kostet det da ikke det store, at få en kloakmester, til at tilslutte, og skal der tilmeldes noget til kommunen, har han også styr på det.
(Rent teoretisk kunne du jo selv gøre det, men det må man jo ikke)

mvh jens

rillerne skal være imod væggen så evt. vand kan løbe ned og ikke stå mellem muren og pladerne.


Det forstår jeg ikke. Hvordan skulle der komme vand ind mellem sokkel og s60 pladen, når der er i toppen er lukket for vandet?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis