hvad er det for et træ?

Nogen der kan fortælle hvad det er for et træ? Og evt hvordan man "formere" det?
Kunne havde en ide om det var en form for kork,- da grenene føles lidt ligesom kork....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det var da en helt ualmindelig bark og spændende busk. Desværre kender jeg ikke navnet, men håber at andre gør, da jeg godt kunne tænke mig sådan en også.

Men en gængs måde at formere på er at tvinge en lavthængende gren eller et ungt skyd ned til jorden så grenen går ned i jorden og op igen. Efter en sæson eller to vil grenen have slået rødder der hvor den går ned i jorden, og den kan klippes over mellem moderplanten og der hvor den går ned i jorden. Derefter kan det rodslåede skud graves op og plantes ud.

Man kan også stiklingeformere (prøv selv at google det) men metoden herover går hurtigere og er mere sikker, da forbindelse til moderbusken bevares og sikrer energi til aflæggeren mens rodnettet dannes.
er det ikke en sølle udgave af korkeg?

Nixs det er en korkelm.
Har selv haft en og den kan beskæres meget kraftigt uden at skade den
bliver ca 4 meter høj

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
bare sådan et exstra spørgsmål
kan korken bruges på den
og vil man kunne gøre det samme ved den
som når de høster rigtig kork
ren nysgerighed

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Tror ikke man kan bruge barken til noget da den sidder fast på stammen.
Bruges hvis mest til dekoration

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis