Valg af borehammer

Hej LDS

Jeg bor i et betonbyggeri hvor jeg indtil videre har lånt viceværtens borehammer, når der har skulle bores. Men til småopgaver (sætte et billede op og lign) er det voldsomt belastende at skulle have fat viceværten i hans meget begrænsede åbningstider. Derfor vil jeg nu have mig min egen borehammer.

Som udgangspunkt vil jeg helst have en uden batteri (dvs. med kabel), da jeg altid har adgang til strøm og ikke gider skulle til at oplade maskinen før brug.

Hvad kan I anbefale, jeg tænker i prisklassen max 1.000 kr.

Jeg har selv fundet et par stykker på nettet til inspiration:

Toolmate borehammer, 700 Watt: 300 kr
.
POWER CRAFT® STAR Borehammer, 1050 Watt: 590 kr.
BOSCH® PBH 2000 RE Borhammer, 550 Watt: 925 kr.

Min mavefornemmelse siger mig at 300 kr nok er i underkanten. Men omvendt er mit behov jo ret begrænset - til større opgaver kan jeg jo altid låne viceværtens maskine...

Hvad ville I vælge? Gerne andre maskiner end dem jeg har fundet.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Boschen er en fin lille maskine til mindre opgaver
men prøv at se hvad Metebo, Dewalt,Makita , B&G, andre
kendte har omkring 1000,-kr. klassen
da det drejer sig om hvor stor slagstyrke den levere til boret/mejslen
+ at den også skulle kunne holde nogle år

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Efter min mening er Boschen for brystsvag, der skal du have fat i en af de større modeller.
Power Craft ser fornuftig ud.
Men de er alle SDS-plus, hvilket er helt afgørende.
Hvis du kan, så skal du vælge en maskine med pneumatisk slag.

MvH,

Bent.
Efter min mening er Boschen for brystsvag, der skal du have fat i en af de større modeller.
[...]
Hvis du kan, så skal du vælge en maskine med pneumatisk slag.


Faktisk ser det ud til at Boschen har pneumatisk slag. Men mener du stadig den er for svag? For at være helt ærlig, så aner jeg ikke hvad pneumatisk slag er.
i de beton boliger er ofte i armeret beton.

men jeg ville fortrække en 3kg.(s) borehammer. af de annerkændt mærker.
bland andet blå bosch borehammer.!

pneumatiske slagværk. er gaske enkelt en cylinder der køre frem og tilbage
og stemplet følger med cylinderen og "banker" på boreskaftet (sds system)
den til 300 kr. er ikke andet end "legetøj" men den skal buges med omtanke.!
den er sikkeret færdig efter fire til fem billeder op eller et par vægreol op.!!!

power craft modellen med den kraftige motor den tror jeg på at den ville køre
sig selv i smadre efter en kort tids brug. om stemplet er for svag til motoren
som boret ville forsvinde op i gearkassen.!!!
.
jeg ville have en der kan holde længe.!
Hvad med sådan en fætter:

Black&Decker Borehammer KD990KA, 850W, Pneumatisk Slagboring

Den koster omkring 1.050,- inkl fragt, hvilket læner sig op af min smertegrænse.

Ser det fornuftigt ud? Alternativet lige nu ville være at "tage chancen" med

POWER CRAFT® STAR Borehammer, 1050 Watt: 590 kr.
Annonce
så ville jeg nok fortrække black & dekker.
den er bedre i kvallitet.
og mere handy.

men power kraften den køre sig selv smadre.! det har jeg opblevet
at boret forsvant oppe i gearkassens. :-)

det er ikke watt effekten der er afgørene men det er slagværket der har afgørlse
og "værktøjet" der kan fåes i længten der spiller ind og kvalliteten af "værktøjet.
de skulle gerne holde i længten.!
Hvis det kun er til gør det selv arbejde kan jeg godt anbefale Toolmaten. Harald Nyborg sælger en magen til og den er rigtig god til prisen. Jeg var i samme situation som dig og købt den kun for at lave huller i den meget hårde beton i min gl. lejlighed. Nu har jeg brugt den flittigt i 4-5år og den har bla. været med til renovering af 2 køkkener med nogen meget genstridige fliser.
Den begynder så småt at vise svaghedstegn men til 250,- så er det sgu flot klaret.
Jeg kan anbefale at du bruger nogen af pengene på et godt bor i stedet.

/Lasse
Jeg har toolmaten.

Jeg købte den udelukkende til at blande cement med, fordi den havde kræfter og var pisse billig.

Jeg havde lånt en Atlas Coop af min far, som ligner den meget.

Nu er der gået over 2 år siden jeg købte den, og den har blandet ca. 40 sække pudsmørtel, boret utallige huller (har slidt flere bor op med den) og den har været udlånt til opbrækning af noget gulv.

I sidste uge var der ikke mere kul i den, det skiftede jeg (169,- ?!?!?!) og nu kører den igen.

Jeg køber altid mærkevarer fordi de efter min mening holder bedst, men den her holder altså fantastisk.
arbejder på en tømmerhandel i en håndværker butik, der forhandler vi blandt andet makita som vi har stor erfaring med, det er en model der hedder HR2230 den sælger vi for 1000 kr med moms

Intet er umuligt for vorherre og en ISENKRÆMMER!!!

Spark ikke på en der ligger ned, rejs ham op og giv ham et par stykker mere.......

Borehamre er en af de få ting som er ok i de billige mærker.
Oftest er de langt kraftigere end de anerkendte mærker de skal slås med. Men man får et monstrom af en maskine. De er dog ikke videre stabile i det lange løb.
men kan du komme til er de fine.
Jeg ville finde en i harald nyborg.
Mindst 1Joul og MAX 3. ellers bliver den for voldsom/destruktiv til dit behov.

Jacob
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis