limfarvet loft

Hej alle.
Jeg er i gang med en større renovering af en gammel københavner lejlighed.

Stukken er nu afrenset for gammel plastmaling og limfarve, spørgsmålet er nu hvad jeg gør ved lofterne. Er det nu nødvendigt at give lofterne samme behandling som stukken eller er der en nemmere udvej.

Standen af plastmalingen på lofterne er lidt blandet i nogle rum har jeg skrabet malingen ned og står tilbage med et limfarvet loft, er der her mulighed for at springe afvaskningen over. Er der noget man kan give loftet så de næste behandlinger binder f. eks forankrings grunder.

I køkkenet ser loftet helt miserabelt ud og her tænker jeg at skrue gipsplader direktet op i loftet man er bange for at de knækker pga ujævnheder. kan man spartle med et eller andet der bare kan hænge ved midlertidigt indtil gipspladerne sidder der.

På forhånd tak.

Casper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad nu være med at springe afvaskningen af limfarve over! Resultat er i værste fald, at når du får møbler ind at du begynder at få ny afskallet maling i hivedet
Vask det ned med en gang varmt vand og evt noget grundrens af et par omgange. Giv det så noget forankringsgrunder.
Selvom du giver det forankringsgrunder ovenpå limfarven, vil det ikke nødvendigvis hænge fast malingen i længden. Det hjælper jo ikke noget at det tredje lag sidder ordentligt fast, hvis det nederste lag ikke gør

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
ja igang med knofedtet igen
det er godt nok lidt af et stykke arbejde med at komme helt i bund
men du vil ikke fortryde bagefter og s¨å kan du samtidig få gjort
noget ved de revner der højst sandsynlig er kommet i løbet af årerne
nu du er igang.
det flotteste resultat kommer altid kun hvis forarbejdet er gjort ordentlig

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også