Skotrende

Jeg har en horisontal skotrende mellem 2 A-formede tage. Skotrenden er lavet i zink og skal nu udskiftes. Hvad er jeres erfaring hermed, skal jeg få lavet en ny i zink igen eller få lavet af tagpap?
På forhånd tak.
Bent
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville laver dem i zink igen hvis det var mig.
Det ville jeg også. Hvor lang er din fodrende?

 Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg kan godt forstå¨hvorfor bliktuden vil lave den i zink - men ellers ikke. Hvis man ikke ser renden vil jeg klart lave den i tagpap, bedre og sikkert også billigere ;-)
da vi for ca 3 år siden skulle have renoveret vores skotrender valgte vi at lave det med 2 lag tagpap, dette virker helt fint og passer bedre i farven til taget end zink som nu er under (altså det gamle zink)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
nu kan man også få skotrender i malet stål så farven er ligemeget. men ville nu også vælge zink det ved man hvad er.
Undertagnet ville aldrig lave en skotrende mellem 2 parralle bygninger, hvis altså det er det vi snakker om her.

Der skal være meget fald på for at sikrer at vandet ikke trække ind mellem pladerne, det eneste rigtige her er altså at lave skotrenden i tagpap.
Hej, tak for nogle gode input. Jeg går igang med at undersøge en tagpapmulighed.
Hilsen
Bent
Selvfølgelig vi jeg foreslå zink, for det er bare bedre en tagpap i en fodrende. Zink har en længere levetid under vand end tagpap har. Og der vil altid ligge vand i sådan en rende. Men ja det er heller ikke en løsning der er 100% holdbar.

 Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også