Næsten klar...

Nå...

Har ligget næsten søvnløs på det seneste. Båden skal i vandet 1. maj, og påsken skulle have været brugt til alt det indledende.

Men så gik der påskefrokost, hygge og almindelig sløvhed i det. Og pludselig var der kun 2 weekender tilbage.

I dag fik vi så pakket Bente ud af vinterhiet. Dagens program var at få højtryksspulet bunden, skrubbet fribordet og lidt andre småting. Det kunne vel nok tage en dag. Næste weekend skulle hun så bundmales og have voks på fribord. Så var det udvortes i hvert fald i orden, resten kunne så komme, når hun lå i.

Vi nåede lidt mere.

Bunden blev renset. Fribord blev skrubbet. Overbygning og dæk blev skrubbet. Kalechen blev monteret. Så var klokken 13, og vi gik til frokost. Derefter blev hele bunden malet, og batterierne læsset om bord. Og så gad vi ærligt talt heller ikke mere.

Næste weekend skal hun vokses på fribordet, og vi skal have skiftet impellere og se, om vi kan få liv i den gamle AD21'er, men ellers er vi klar til søsætning.

Vist er der et par misfarvninger hist og her, fribordet er ikke som nyt, men det er også en 38 år gammel båd, vi sejler i, og kan folk ikke lide synet, må de kigge den anden vej.

Herregud, vores bil har også en skramme og en rustplet hist og her, og vores hus kunne også godt trænge til en kærlig hånd. Vi gider bare ikke lade os diktere af, hvad andre mener. Er det godt nok til os, må andre tænke, hvad de vil.

Så vi ønsker god sæson til alle

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm ! Ser ud til at du er ved at blive et voksent og selvstændigt tænkende meneske Albino 
Det hjælper på det...

I starten, da vi havde båden, kunne jeg slet ikke ha' tanken om at komme i havn, uden at tovværket lå i alfabetisk orden. Og dækket skulle være, så vi kunne spise frokost på det uden tallerken. Når man er sejler, skal der være styr på tingene osv.

Efter at have oplevet nogle medsejlere, hvor alting netop var tip-top ship shape, men de til gengæld opførte sig som om havnen var bygget til dem alene - du kender dem, i ulasteligt sejlertøj, den store Janneau 42, som lige runder havnen 2 gange, inden de finder den dyreste plads, hvor de rigtig kan ses - har jeg fundet ud af, at de fleste fornuftige søfolk egentlig er ret ligeglade med, hvordan andres både ser ud (indenfor rimelighedernes grænser), så længe besætningen opfører sig ordentligt og hjælpsomt.

Når vi sidder på bolværket og deler et par øl med dem, vi lige har hjulpet med at lægge til bagved, og ser 'eliten' komme ind, kigger Fru Bendsen og jeg bare på hinanden, udveksler et overbærende blik med de andre, og tænker 'Åh nej, bare de ikke vil ligge udenpå'  Tænk hvis de fik snavsede sko af at gå over vores dæk...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg kunne ikke være mere enig.
Men skulle det nu ske at man kaster sig ud i et projekt, er der da ikke noget bedere end at det lykkedes som man ønsker / håber.
Det kan godt være standarten ikke er det samme som på værftet, men til gengæld er glæden ved at lykkedes ikke til at skyde igennem.
Rigtig god sæson til jer alle sammen. Jeg håber at komme til at møde nogen af jer rundt om i landets havne til en kølig eller to!

Mvh Dennis

Gør det rigtigt fra starten!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også