Instal. varme pumpe

Er der nogen der har prøvet at tilslutte Luft/ Luft varme pumpe korrekt, som ikke er autoriseret kølemontør, jeg tænker på vacum pumpe med manometer sæt? jeg har lige købt et par Invest MSV-12  og havde tænkt mig at en kølemontør skulle tilslutte dem efter montering men det er måske ikke nødvendig eller hvad?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et godt råd ville nok være at lade en kølemontør montere dem, så holder man sig også inden for lovens rammer.
Til trådens starter: Det er svært at sige om man har gjort det korrekt, hvis man ikke har uddannelsen/viden om det!
Men da det gik rigtig stærkt for varmepumperne, blev de monteret af både elektrikere og smede, der ikke anede en hujende fis om det de arbejdede med!!
Jeg har repareret og efterset en del anlæg, som ikke kørte ordentligt, grundet forkert installation.

ATT: Vile; Jeg havde ikke lige fanget den tråd du henviser til. Men der ligger et svar nu. (Jeg er dog stadig ikke alvidende!)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Har samme oplevelse som Næstformanden og har været ude rigtig mange gange hos folk som selv har sat deres varmepumpe op fordi de ville spare de 2-3000.- som en kølemontør skal ha for det. Det bliver så mange gange i sidste ende en kølemontør der skal ud og rette på opgaven og kommer så til at koste et par tusind mere end hvad det ellers ville koste, enten fordi der er røget en fyldning eller noget andet.

Vile: Ikke alle montøre er altvidende indefor HN silvan bilka modeller, for de gider ikke rode med dem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis