Hvilket stik på ovne?

Hej,

Hvilke stik sidder der på ovne nu om dage og hvad bruger man at montere af vægstik til samme? (Kender kun til de "gamle" 5 polede kraftudtag.)

Mvh
Ole

Ole
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
orc

Er du sikker på at der skal bruges et stik som du skriver? den kan vel også være fast-monteret i en "dåse" i væggen. ( så det er en elektriker du skal ha' fat i )

Så er du også på den sikre side.

Der er også de runde CE stik hvor der er 3 x f +0 + jord (sådan står der på mit stik) men de fylder ret så meget ud fra væggen.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
orc.

Har ingen indbygget ovn, bare en el-ovn som godt nok køre på 400 V 2,5 kvadrat kabel,som er fast monteret i en dåse bag mit gas-komfur.

Jeg var bare nede for at se på det runde CEE stik jeg har på et forlænger-kabel til min kombineret afretter og tykkelses høvl det stik jeg omtaler fylder 170 mm. selve stikket + yderligere til gummi kablet så er oppe på noget der ligner ca. 200mm totalt.

Godt-nok findes der et vinklet CEE udtag til væg-montering som fylder noget mindre, så er ret overbevist om at der ikke bruges stik til en indbygnings-ovn, det fylder ganske enkelt for meget ud fra vægen.

Og hvor tit har du brug for at flytte din indbygnings ovn? endnu et argument til at der ikke bruges et stik.

Og er et fordyrende led i forbindelse med en el ovn også.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
hvorses komfur er også fastmonteret i dåse.
men kablet er langt nok til at ovnen kan flyttes ud af køkken bordet
ca 2 meter. som kan rengøres ombagved komfuret når det trænger til det.

men ingbygnings ovne burde kunne trækkes ud til rengøring
hvis kablet er langt nok (fast monteret i dåse)
eller vinklet kraftstik fem polet. (de flade).!
de fleste fabrikater leveres i dag enten med ledning uden stik på eller helt uden ledning ( evt stik skal du købe ved siden af )
så medmindre det er en billig bilkamodel skal du regne med at du selv skal montere kablet i begge ender , ellers klipper du bare stikket af og montere det der passer til din instalation
Sidst jeg købte ovn (ca. 10 år siden) blev den leveret helt uden kabel.
Den skal installeres af en elektriker, og det er et særligt kabel du skal bruge (står i brugsanvisningen, nogle bogstaver og tal angiver typen).

MvH,

Bent.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis