Nissan Patrol Y260 2,8TD

Hej. Jeg er igang med at skifte toppakning. Jeg har problemer med at få krumtapremskiven afmonteret, Værktøj ?? Varme??       
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aftrækker beregnet til formålet.
Pas på med almindelige aftrækkere, der blot brækker kanter af remskiven.
Pas på med varme, hvis remskiven samtidig er svingningsdæmper med indstøbt gummi.

Jeg mener at vide, at der findes klub/fora for disse vogne, hvor man kan forespørge.

Med venlig hilsen
ktm

Hej. tak for hurtigt svar. Remskiven er opdelt i to stykker der er påskruet krumtapskiven. Problemet er at få løsnet bolt inden aftræk kan benyttes. Derved kan remskiven ikke lide overlast. Hvordan holder man krumtapskiven mens man løsner bolt ( 27 top ) ??
En luftskraldenøgle plejer at klare sagen, men hvis du ikke kan komme til med en sådan, eller ikke har trykluft, må du sætte vognen i højeste gear, trække håndbremsen og så trække til.
Den er spændt vildt hårdt og skal spændes sådan igen.

Med venlig hilsen
ktm

Hej. KTM Tak! -  alt er ok     -Aldrig har en bolt skabt så mange problemer.
mange hilsner og tak
Burde ikke være problem. Sæt din 27 top på med et fast tag. forlæng fast tag med et rør, der kan nå ud til højre længde vange, hold det fast og få en til at køre med starter, og VUPTII, så er bolt normalt løs. God fornøjelse
Annonce
Torben, bør man ikke kun foreslå den der cowboymetode til erfarne folk?

Jeg kender også mage tricks, som jeg holder ved mig selv, idet de kan være en del livsfarlige, hvis man ikke lige er helt med på, hvad der kan gå galt.

Jeg kan en endnu værre mht remme, men den har kostet nogle jeg kender, fingre!!

Med venlig hilsen
ktm

Hej KTM, du har da nok ret, den virker, men rigtigt, man skal passe på nallerne, jeg skrev det kun fordi, jeg kunne forestille mig, at han skal køre på arbejde mandag morgen, men vi kan bare sige, at jeg aldrig har nævnt forslaget!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis