Albin 25

Hej sejlerfolk! Har nu fået tid til forårsklargøring (den helt store), men mine for- og agterruder i kahytterne har været krakkeleret i mange år, så derfor skal der laves nye, men hvad er det, man kan bruge i stedet for acryl, kan ikke huske, hvad det hedder. Så hvis I har et link til hvor man kan købe til fornuftig pris, hører jeg gerne fra Jer. Skal også bruge nye låselister til vinduerne, enten i hvid eller cromlignende, her hører jeg også gerne fra Jer. På forhånd tak
Og så lige!!!! Rigtig god sejlersæson til alle
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
biltema.dk

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hedder vist også polycarbonat. Og skift endelig listerne ved samme lejlighed.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Afhængig af, hvor dyrt det må være, er der jo flere muligheder.

Den nemmeste, bedst kvalificerede og formodentlig også dyreste er, at tage ruder og lister med op til Masnedø Marine Center og bede dem om en komplet løsning. Efter nogle dage henter du det hele, og det passer, du er glad og fattig.

Den lidt mere besværlige er, at du tager ruderne med ind til Trælasten på Rødbyvej i Nakskov og spørger, om de kan lave et par nye ruder i enten plexiglas eller polycarbonat. Og så bestiller du listerne hos Hellers eller Holbæk Bådcenter.

Det kan sagtens ende med, at de to løsninger koster det samme, når alt er gjort op (forsendelse osv).

Hvor vi bor, er der masser af muligheder for at spare penge på bådudstyr, hvis man bare gider køre et par km. ekstra. Men hvor du bor, har Nakskov Auto Elektro jo nærmest monopol på båd-ting (er vokset op i byen).

Mit bedste råd: kør til Masnedø, betal prisen og få varen.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Grandoldman. Tak for svar, passer mig fint. Skal til Næstved på mandag, der er Biltema, så kigger ind der. Hej June. Mente godt nok, det hed Lexan, men da jeg nævnte det for min bedre havdel, som er ssh. sagde hun, det var medicin, og da jeg måske er lidt dement light, turde jeg ikke sige hende imod. Albino. Du har været for længe væk fra BYEN, Nakskov elektro eksisterer ikke længere, Bjarne Agergaard kunne ikke have flere penge i baglommen. Vi har fået alletiders bådshop ved det gamle Kondensen, men har ikke lige tænkt på ham i denne forbindelse, men skulle du/I komme forbi FJORDEN, har vi lige fået uddybet Langø Lystbådehavn til en frigang på 3 meter, så hvis, så velkommen hjem
Annonce
Nå for dén! I kan da ikke sådan lave om på tingene, bare fordi jeg er bortrejst 20 år!!!

Bådshoppen ved Kondensen - er det dér, hvor der lå en autostumper, ved den lange ståltrappe?

Ak ja, i mine unge dage lå der en Brugs, hvor Cykelbørsen har forretning nu, Antikken lige ved siden var Centralbageriet (kaldet Cementbageren) og vi havde både Roxy og Saga Bio. Roxy er nu bare en græsplæne. Og Vinkælderen på Torvet var stedet, hvor man mødtes lørdag formiddag efter indkøb og hvor gymnasiefesterne sluttede. Nu er det restaurant

Nede ad Vejlegade lå Hobbymagasinet, hvor man kunne få alt fra mejetærskere til en 0,1W pære til sit Märklin lokomotiv. Nu kan man købe barnevogne...

Ak ak

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Åh disse minder, det er dem der giver livet kulør!!!!!!!!! Jo alle de ting, du nævner, husker jeg godt, er årg 1952, og ja, der er stadig bildele på 1. ved Kondensen, Aldi mod Niels Nielsensgade, (hvor Sild og Sovs lå), så du må komme ned og se det nye Nakskov. Det er en heksekeddel i lighed med Kbh imellem 7-8 at komme igennem Nybro krydset og resten af byen
Vi skal også til Nakskov inden så længe. Forældrenes kirkegårdsplads skal tilses, og vi har vistnok også en stående aftale hos MiLady, når vi kommer derned.

Og i virkeligheden er der jo ikke så langt. 2 timer hver vej - vi tilbringer ofte 3 timer i bilen en lørdag formiddag for at komme rundt til alle de steder, vi lige skal. Og det koster ikke engang noget at køre over Farøbroen.

Så måske vi skulle prøve at aftale en weekend, hvor vi alle 3 parter mødes? Skal lige have MiLady med på ideen.

Ligger I i Langø?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Nybro-krydset...

Jeg har et par kunder i City, den ene ved Nørreport, den anden i Store Kongensgade ved Kgs. Nytorv. Der er cirka 15 km herfra, de første 10 går som en leg, de sidste 5 tager 45 min. Under Klimatopmødet var jeg et kvarter om at komme forbi Nationalbanken (200m). Og det er altså IKKE kun fordi jeg kører Citroën.

Havde også en kunde i Næstved. Det tog kortere tid at køre derned end ind til centrum.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja vi ligger i Langø, men har skibet hjemme i laden nu, der skal laves en masse, inden den får vand under bugen igen, men det kunne da bestemt være hyggeligt at hilse på Jer, så I må endelig sige til. Hvis du vil se vores havnefaciliteter, kan du gå ind på Langø Bådelaug`s hjemmeside
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis