Er der fordele ved outlook frem for f.eks gmail/tdc-mail

Hej.
Jeg har i mange år brugt outlook som e-mail program. Det seneste års tid har jeg også haft samme mail-adresse hos tdc-online. Når jeg er hjemme bruger jeg outlook og når jeg ikke er hjemme benytter jeg tdc-online for at se mine mails. Når jeg så derefter starter outlook hjemme, modtager jeg alle de mails, som jeg allerede har set via tdc-online, og det irriterer mig.
Jeg har mest lyst til at "skrotte" outlook men vil gerne høre, om der er nogle fordele ved outlook frem for f.eks tdc-online mail?
Hvordan overfører jeg i givet fald gemte mails i outlook til tdc-online?
Hvordan sletter jeg outlook?
Er der nogen fordele ved g-mail frem for tdc-online-mail (som jeg er meget glad for)?
Kan jeg beholde min outlook mailadr., hvis jeg skifter til g-mail?
MVH
Molash
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Molash : Drop det TDC bras, og skift til Gmail, det vil du IKKE fortryde, Google er virkelig kommet i højsædet når det angår mail, det virker super lækkert, som mange af deres andre ting...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Outlook og TDC har ikke noget med hinanden at gøre!

Outlook kan sagtens bruges sammen med en GMail-konto og du kan uden videre anvende Outlook sammen med både TDC og GMail på samme tid. Der er principielt ikke nogen forskel på funktionaliteten i de to mail-servere, men GMail tillader, at du har langt flere mails liggende på serveren end TDC tillader.

Hvis du ikke ønsker at modtage de mails, som du har læst online, på Outlook skal du blot slette dem fra TDC-mail når du har læst dem. Det samme gælder i øvrigt også for GMail, hvis du har sat Outlook til at hente mails fra GMail.

Outlook indbefatter jo en lang række andre funktioner, f. eks. kalenderfunktioner, end blot modtagelse og afsendelse af mail, så hvis du anvender disse, så kan du jo ikke blot slette Outlook. (Jeg går her ud fra, at når du skriver Outlook så mener du Outlook og ikke Outlook Express).

Tak for jeres svar.
Jeg har nu ikke noget imod tdc - det fungerer fint.
Det er outlook og ikke outlook express jeg benytter, men jeg bruger nu ikke de øvrige funktioner såsom kalender. Så jeg vil gerne slette outlook, hvis jeg kan nøjes med at bruge tdc-online eller g-mail.
Jeg ville bare være sikker på, at der ikke sker noget ved at slette outlook (f.eks. at jeg mister min nuværende mailadr, at jeg ikke kan modtage mails til g-mail/tdc-online eller andre "livsvigtige" funktioner? Ja, jeg stod altså ikke først i køen, da der skulle deles edb-hjerner ud , så spørgsmålet er sandsynligvis tåbeligt for mange.

Kan jeg bruge den samme mailadr. i g-mail som jeg bruger i outlook?
Kan jeg have mere end 1 mail-adr. i g-mail?
Hvordan overfører jeg mine mapper fra outlook til g-mail/tdc-online? Via usb-nøgle?
MVH
Molash

hvis du vælger kun at bruge gmail eller tdc online mail, skal du være opmærksom på, at dine mails ikke bliver hentet ned på din egen computer, som med outlook. Dette gælder selvfølgelig ikke hvis du gemmer en vedhæftet fil.

jeg bruge den samme mailadr. i g-mail som jeg bruger i outlook?

du kan ikke bruge den samme adresse i gmail, som du bruger i outlook. Din gmail vil altid hedde [email protected]. Men du kan indsætte din gmail i outlook.
Kan jeg have mere end 1 mail-adr. i g-mail?

du kan oprette mere end 1 g mail . jeg har fks. en til privar brug og en til arbejde.
Hvordan overfører jeg mine mapper fra outlook til g-mail/tdc-online? Via usb-nøgle?

Tror ikke du kan overføre dine gamle mails fra outlook til gmail. Jeg ved ikke hvordan, hvis du da kan!..

derudover skal det lige nævnes at gmail er meget mere end en email. Du kan præge din google startside, så den viser nyheder fra alverdens nyhedssites, vittigheder og en masse andet sjovt snask. derudover er en gmail også en chat, som du kan bruge direkte i browseren med andre der har gmail, eller via gtalk, som er googles egen chat-client. Med en gmail, er du også med på google wave, som google selv siger bliver noget rigtig stort. Der er også sindsygt mange andre features stillet til rådighed med en gmail. Google docs, som er et online skriveprogram. Google Kalender. Ideen er så at alt du laver ligger på googles servere, så du kan tilgå dem fra faktisk alle enheder, der har internet.
Gmail = Mail add
outlook = Mail klient

Der er meget stor forskel

Du kan både have TDC/Gmail i outlook

Det er ikke rigtigt når der skrives at man skal passe på med at bruge online service til mail, så længe man har en klient og man benytter IMAP, så forbliver ens mail på den server man er hosted hos, sletter man dem i sin klient, så er de ikke længere synlige der, men KUN der.. de ligger som sagt stadig på server

Råd: Opret en Gmail, og hent så Thunderbird.. en mailklient der virker...

Du kan have alle de mail kontos du vil i en mailkient, mener ikke der er limit på den slags....

En til privat og så en til spam og skrammel når man opretter sig div steder....

Vælg en klient hvor man kan opsætte rules (altså regler for dine mails, så er det ret nemt at styre, slette ting automatisk, etc)

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

du kan ikke bruge den samme adresse i gmail, som du bruger i outlook. Din gmail vil altid hedde [email protected]. Men du kan indsætte din gmail i outlook.

Ikke helt rigtigt. Brug denne vejledning for at opsætte Gmail til at bruge din gamle adresse: http://www.kolophonblog.dk/imap-med-gmail-saml-dine-emails/

Tror ikke du kan overføre dine gamle mails fra outlook til gmail. Jeg ved ikke hvordan, hvis du da kan!..

Du tilføjer en IMAP-konto i din Outlook med Gmails indstillinger. Derefter kopierer du alle dine mails til Gmail-konto, hvorefter alle mails nu ligger på Googles servere. Smart!
Vejledning: http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=12913

Og det er rigtigt, at Gmail er meget meget mere end blot mail - og så alligevel ikke. Gmail er bare en del af de fremragende services, som Google tilbyder. De er bare alle ganske godt integrerede i hinanden. Jeg bruger selv Gmail, kalender, Google Dokumenter (det bedste fra Google i lang tid).

Derudover er Outlook ikke dårligt. Jeg bruger selv Outlook 2007 på arbejdet, og det fungerer (for det meste). Men jeg sværger stadig til Google - i modsætning til Microsoft lytter de til deres kunder.

Mvh.
Kim

Hej.
1000 tak for jeres svar.
MVH
Molash
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis