Erfaringer med Scalcem 1000 ?

Hejsa

Nogen herinde der har erfaringer med dette produkt:

http://www.skalflex.dk/side4977-cid-4894.html
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er nemt at arbejde med og holder også godt , dog ikke så meget farve i som de lover , ellers et godt produkt
men det er en ret dyr løsning i forhold til at vandskure på gammeldags maner og så give det en gang farve hvert 5 år , hvilket også giver en bedre farve
Bredker:
Tak for svaret. Det er godt nok ikke særlig mange, der har erfaringer med dette produkt. Vi kan desværre ikke bruge almindelig vandskuring på kløvet kalksandsten.
Skrevet af @jannie@ på 19 apr 2010 14:53
Bredker:
Tak for svaret. Det er godt nok ikke særlig mange, der har erfaringer med dette produkt. Vi kan desværre ikke bruge almindelig vandskuring på kløvet kalksandsten.


Hvorfor ikke "bare" male stenene? Jeg er selv i gang med at male vores hus i kløvede kalksandsten med en hvid murmaling fra Morsø Maling. Jeg synes det klæder huset, at man stadig kan se de kløvede stens struktur og ikke blot en "flad" overflade. Har brugt 20 liter maling (pris kr. 1000 i alt) - mangler lige 5 liter mere til at klare et hus på 122 m2 med én gang maling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
nimand:
Fordi de fleste malere fraråder det. Det holder ikke særlig længe, fordi kalksandsten er et "porøst" materiale.
Har hørt godt om det, men ikke selv prøvet det. generelt er skalflex produkter udemærkede. lav evt. en prøve før du går i gang med hele huset.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Skrevet af @jannie@ på 19 apr 2010 14:53
Bredker:
Vi kan desværre ikke bruge almindelig vandskuring på kløvet kalksandsten.


Det kan jeg ikke erklære mig enig i - jeg har filtset en havemur (ca 15m x 1,8m) i samme sten med den færdigblandede fra dem uden h og efterfølgende malet det med silikatmaling fra Jotun - der er lidt fugt inde muren grundet gammel og dårlig zinkinddækning i toppen (som jeg til min gru desværre aldrig har tid til at komme tilbage til - du ved sikkert selv hvordan det er) - men uanset hvad holder det fint på femte år nu. /BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også