køb af bærbar

hey alle
er der nogle der har efaringer med køb af en macbook
overvejer nemlig at købe en

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

52 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv et par stykker, spørg løs

Hvad skal du bruge den til?`
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej

hvis du både skal bruge den til skole og spil, er du nok nød til at install xp eller lig, så du har 2 stk os på samme maskine.
der er flere som har mac der hvor jeg underviser, de har erfaret at der er en del soil og skole programmer som ikke er kompatibel, med mac

mvh
peter
Skrevet af pml36 på 18 apr 2010 22:40
hej

hvis du både skal bruge den til skole og spil, er du nok nød til at install xp eller lig, så du har 2 stk os på samme maskine.
der er flere som har mac der hvor jeg underviser, de har erfaret at der er en del soil og skole programmer som ikke er kompatibel, med mac

mvh
peter
det vil sige at jeg både har en superfed mac og windows på samme tid
har hørt om at man kan installere windows xp/7 på men vidste ikk man ku på samme tid


just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

En Mac er IKKE en gaming maskine, hvis du spiller som en sindsyg, så forbliv på din Windows maskine...

For at få windows på din Mac skal du bruge enten bootcamp som er det program der følger med til OSX når man køber en Mac, her skal man dog vælge om man vil boot windows eller OSX...

Ellers skal man vælge Parallels, Virtual Box fra sun, etc. Så kan du køre OSX/Windows oveni hinanden, det vil sige du kan trække filer fra det ene OS til det andet, dele mapper og blabla, men det er UDEN gaming, virtual windows har ikke god support for den slags, way to much lag......

Men hvorfor dog smide windows på en mac, der er ingen grund til at være ond.....

:

Mac = Udvikling og ting der virker.
Windows = Folk der har for meget fritid som benyttes på at tyde sjove fejlbokse og sige ja til ALT....

Jeg skal ikke arbejde PÅ min computer men MED min computer....


/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
du har fat i noget endlig en der kan forstå mig men spiller ikk sindsyg meget er faktisk meget på facebook

men sådan generelt hvad synes du så om macbook som com. i forhold til andre med windows

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

Er man først blevet hooked på en Mac, så vender man ALDRIG tilbage til windows, men det forstår folk ikke før de prøver en mac...

Den er jo så pokkers dyr og man bliver indfanget hos guden Steve Jobs (Og ja, måske fordi der er en GRUND)

Hvis du ikke har det "vilde" brug for mange kræfter og bare bruger din maskine til surf/facebook, etc så vælg den her..
http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTAyNTQzMzg

Hvis du kan leve med en std maskine, så kig på en Mac mini, samme hardware som omtalte macbook, men meget mindre og billigere. SKAL det være laptop så er den jeg henviser til mere end rigeligt.....


Mac ER vejen frem, men microsoft kom jo først, det er super når man hedder bill gates og kan stjæle UI fra OSX, tilføje en mus og så kalde det hele for windows....

Forstil jer hvis det var OSX som var kommet først, så ville alle hade windows, fordi det var så special

Sq en underlig verden vi lever i

Vil du ha en maskine der virker HVER gang, ikke for virus (Nej der er IKKE skrevet en virus til Mac, dem der findes kræver admin pass? og så er det altså ikke en virus DD, self er der trackers og bloatware, men det er der alle steder....)

Jeg gav mine forældre en Imac for snart 4 år siden, de har IKKE haft et ENESTE problem med maskinen siden dag 1... de fejl smo er opstået er fejl40, men de kommer helt automgisk når man runder de 60år


/mkh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
endu en gang har  du ret det var faktisk den jeg havde kigget på men der kommer en ny version af pro d. 1/5 så glæder mig tilat se spek.

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

var jeg dig, så ville jeg altså vente til Apple har holdt deres sommer event.... der plejer at komme guf, dog er der nok meget fokus på den nye iPhone og OS4 i år, samt software updates.. Men det er std

Og nej der kommer IKKE en ny macbook pro den 1 maj, der kom nye macbook pros for 7 dage siden, så det tror jeg ikke du skal regne ret meget med (Core I5/I7)

Check denne side ang updates af Apple's hardware..

http://buyersguide.macrumors.com


Tidsfordriv bruger man på at se Apple Events.... -> http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

/mkh



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvornår er apples event og hvor ?

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

Der er yderligere 42 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis