køb af bærbar

hey alle
er der nogle der har efaringer med køb af en macbook
overvejer nemlig at købe en

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

hey alle er der nogle der har efaringer med køb... Vis hele indlægget
52 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes du skulle oprette dig en bruger på http://macnyt.dk der sidder en hel masse kompetente mennesker som ved MEGET om Mac...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af mac. gregor på 06 maj 2010 13:41
hey

du skriver du har en af vær hvilkken en af dine bærbare er bedst sådan med menneske ord


Sådan kan du ikke sætte det op, man køber en computer efter behov.. Som du selv siger så skal du bruge den til skole brug... Så ville jeg bare vælge den mindste alm hvide Macbook, du har ikke brug for mere..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

fair nok det ved jeg godt men jeg er bare typen der ikk kan nøjs


just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

Fx den jeg har er den nye MacBook Pro. Den har 15" skærm med opløsning på 1680 x 1050.
Den har en Intel Core i5 2.4Ghz med TurboBoost. Den har 2 kerne, hver kerne kan køre 2 tråde. Dvs, der er 4 tråde i alt. Når man engang lærer om Concurrent Programming og hvordan man laver en program med flere tråde, ville det være nyttigt.
Den har 4 GB ram, men jeg regner at opgradere til 6 eller 8 GB.
Der er 320 GB HDD
Graffikkortet er Nvidia GeForce 330M med 256 MB Ram. Det er rart, når man nu sidder med OpenGL og prøver at programmere til det.
Jeg har valgt denne computer, fordi jeg skal bruge skærmplads til når jeg arbejder i Visual Studio eller Eclipse og fordi den skal kunne trække en del tunge programmer, samtidigt.

Hvis du skal bruge en computer til skole (Office, Facebook, Twitter, Music), så er det en computer IKKE til dig
Annonce
ok skal spørge  hvad gav du for den?

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

Den mindste Mac Mini, ville ha været MERE end nok til dit forbrug, men når du siger du skal bruge den til skolebrug, så køb du bare den mindste hvide macbook, det er nemt at smide flere ram i senere hen hvis du skal bruge det...

Men, en heeeeelt anden ting, hvor gammel er du ? er det teknisk skole du går på? For så bør du undersøge om ikke de har salg af bærbare maskiner, det er der MANGE skoler der tilbyder, min kusine kunne spare næsten 2000.- på hendes macbook, fordi den blev købt af skolen... (Svendborg Tek.)


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hey
jeg går faktisk i folkeskole
så de har ikke ind køb af bærbar men tager noget it  efter 

just say yes if you mean it ?

tommorow is the first day in rest of your life :)

Skrevet af mac. gregor på 07 maj 2010 20:23
hey
jeg går faktisk i folkeskole
så de har ikke ind køb af bærbar men tager noget it  efter 


Så tror jeg bare jeg ville spare nogle penge sammen, og så købe en maskine når du skal starte på noget IT halløj, hvad det end er du ønsker... Eller bare købe mig en mac mini, en billig 21" skærm, taster og en mus... Og så lære en masse om OSX før du starter på IT studie. det vil gavne dig i den sidste ende....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis