punkt fundament til brændeskur

Hejsa. Skal til at lave brændeskur og for at det kan holde en del år har jeg tænkt mig at lave et punktfundament. Faldt lige over en side hos idenyt. http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12691 Er det måden at gøre det på. Altså 1 meter ned med jordboret og derefter ned med 110 cm nedløbsrør som fyldes med beton og stampes fast når det er tørt? Skal jeg tage plasticskallen af tilsidst og er en diameter på 10 cm ok for røret? Med venlig hilsen Lasse
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
essalj.

Hej har lavet nogle punkt-fundamenter for ca 7 år siden, jeg gravede et hul med skovl/spade ca. 0,9 m dybt der-på brugte jeg et 150mm kloakrør på ca 1 m. i længden, stampede jorden godt efter-følgende med en stump lægte omkring  kloakrøret i-sat et gevind stykke på tværs til at hive røret op med efter-følgende.

Der ved fik jeg nogle fine runde huller at støbe i med støbe-miks fra Jem & Fix, heri støbte jeg stolpe-sko efter en snor for at få samme højde på alle stolpe-sko, støttet af et stykke træ for at de ikke skulle synke.

Det sparede mig for et par sække støbemix og fik nogle fine fundamenter til min car-port Lav Det Selv selv-følgelig.

Det kan jeg godt anbefale.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skal lige forstå det helt.
Hev du kloakrøret op således at betonen stod "nøgen" til sidst?
I givet fald må det have været før det var helt tørt ikke?
Forsto ikke helt det du skrev med gevindstykket, sidder det i røret eller lægten og hvordan?

Med venlig hilsen

Lasse
Bør man ikke lægge lidt jern til armering i stolperne, eller er det irrelevant?

Med venlig hilsen

Lasse
Hej med dig.

Nej du misforstår mig, jeg var ikke så god til at forklare, prøver at gøre det bedre.

 1. Jeg gravede et hul med en skovl/spade.

  2. Og i hullet satte jeg røret og fyldte op omkring røret,med jord,

  3.  Stampede jorden med et stykke lægte for at få det stampet  hårdt,

  4. Hvor-efter jeg trak røret op igen.

  5. I det stykke gennem-gående gevind som hånd-tag. (for-hånden-værende)

  6. Her-ved jeg fik nogle fine runde huller at støbe mine fundamenter og    stolpe-sko i.

   7. Egentlig ganske enkelt og sparede ca. 2 sække tør-beton, på den måde. (100 kr.)

    Ikke noget Kolombus-æg eller særligt i dette, bare en ide' jeg fik at jeg ku' lave det på denne måde ganske enkelt.

Brugte tryk-impregneret 4" x 4" som stolper, ingen jord-kontakt ingen råd-skader på sigt.

Brugte ikke yderligere jern til mine fundamenter, men støbte noget vind-træks-bånd i & op over remmen, hvor vinden er hårdest for at hjælpe med at holde remmen i vindsiden nede (Nord-vest) nede jeg bor i Nordvest-Jylland hvor vinden kan være ret så hård fra den kant og belastende for huse af den type jeg lavede. (let konstruktion)

Håber jeg har udtrykt mig mere klart.

M.vh. maskinsnedker.  

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej maskinsnedker. super fin beskrivelse og en rigtig god ide. tak for det.

Med venlig ihlsen

Lasse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis