Havemølle

Hej

Vil høre jer om ikke en kunne hjælpe mig med tegninger til at bygge en HAVEMØLLE i træ.

Jeg ønsker at bygge en Hollandsk Mølle, en ca. kopi af Dybbøl Mølle.

Har i mange år forsøgt at finde tegninger til det, men uden held. Hvis det ikke er muligt at fremskaffe tegninger, kunne jeg så godt tænke mig at høre om hvor man evt. kan købe en havemølle.

Håber meget at nogen kan bringe mig nærmere på mit ønske


DIXI12
37 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de hollanske er de ikke magen til den der står i den gamle by i århus
hvis det er , så havde Gør-Det -Selv en byggetegning i bladet for flere år siden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej

Uden at vide det præcist, er jeg sikker på at den havemølle du tænker på er en Stubmølle ! denne tegning har jeg nemlig fået fat i.

Men okay, den anden har måske også været der ! så må vi se om der er nogen andre her inde der evt. kan huske hvilket år og nummer det har været i.

Go`Weekend..............

DIXI12
det er det nok
men jeg kan ikke lige her se for mig hvordan de hollanske er lavet
tiltrods for at man har set dem masser af gange
men god weekend

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jbr ligenøjagtig den der

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Hej Alle

Følg dette link http://peecee.dk/upload/view/238944
så kan i se hvordan den ser ud den mølle jeg ønsker at købe eller bygge selv.

DIXI12
Hej Høvlebænk

Dine links ser spændende ud :-) dem må jeg studere nærmere !

Tak............

DIXI12
Nu har jeg længe forsøgt at få fat i tegningerne til den omtalte mølle fra Gør Det Selv 7/2001, men hverken bibliotekernes blade eller det viste link til den svenske side giver noget resultat.
Skulle der tilfældigvis være nogen af jer der har den, så jeg kan få en læsbar kopi pr email?

Mvh Steen

Hilsen Steen
Med bondehus og stor have på Sydlangeland = mange gør det selv opgaver.

Hej Steen

Tænker du på den røde stubmølle som engang var i Gør det selv ?

For så har jeg muligvis tegningerne liggende.


DIXI12

DIXI12
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis