Drømmehuset fra START til SLUT - SELVbyg !!

Hej LDS'ere !! Idag starter en voldsom kamp over de næste par år for mit vedkommende! Har netop købt en stor byggegrund i Randers og på den vil jeg bygge et hus, så i denne tråd vil jeg stille en masse fornuftige spørgsmål gennem hele processen og håber derfor på en masse brugbar råd og vejledning. Hvis ikke det kan lade sig gøre at holde det hele samlet her, så må jeg jo stille spørgsmålene ude i forummet, men kunne være meget cool at holde det hele her i tråden. Jeg har tidligere startet en trår: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/4/aft/121282/afv/topic ...hvor jeg ville til at bygge hus, men det fik banken så sat en stopper for, men man kan bl.a. i tråden se nogle billeder af en lejlighedsombygning jeg har lavet for en 2-3 år siden, der er både før og efter billeder i tråden. Nu har jeg så banken i ryggen og fuld af gå-på-mos og klar til at gå igang med projektet. Det her blir et SELV bygger projekt, da jeg har planer om at lave ALT selv, dog ikke el, vvs og kloark, som der selvfølgelig skal fagfolk til, men ellers ALT andet og når jeg siger ALT, så taler jeg om fundament, støbe sokkel og ja, vil faktisk også mure huset selv (har aldrig rørt en mursten!), som der nok er mange som ville mene ikke kan lade sig gøre uden nogen form for erfaring med murefaget, men det vil jeg prøve at modbevise! Vil også lave alt indvendigt, såsom gulve, lofter, køkken, badeværelser, værelser, ja ALT !! Kommer lige med en lille beskrivelse af projektet: Grund: 1.600 m2 dobbelt nyudstykket grund i Haslund, Randers. (2 grunde slået sammen) Hus: Jeg er i kontakt med LINK Arkitekterne, Aalborg og vi skal sammen tegne drømmehuset. Detaljerne er ikke helt på plads, så om det blir et 1 eller 1,5 plans hus vides ikke helt endnu, men der blir tale om et forholdsvis minimalistisk, stilrent hus og kreativt hus! :o) Varme: Huset får jordvarme / genvex anlæg Det er egentlig hvad der er på plads lige pt, så der er lang vej endnu, men vender selvfølgelig tilbage, når jeg har haft et par møder med arkitekten og med kommende tegninger tegninger af huset, når han har tryllet lidt med blyanten! :o) Jeg er lige gået fra min kæreste, så har al den tid der skal til, dog skal jeg jo lige passe mit job ved siden af, jeg arbejder som udvikler, tester hos et computerfirma i Nørresundby og er selvstændig bilforhandler. Har arbejdet som smed i 6år i mine unge år - ja er godt nok "kun" 30år gammel, men kan lidt af hvert og er absolut ikke bange for at springe igang med noget som jeg ikke har forstand på, så sørger jeg for at undersøge hvordan det gøres og det vil jeg netop gøre bl.a. her på Lav-Det-Selv ! :o) Det var alt for nu - varer nok ikke længe før de første spørgsmål dukker op, da jeg er ved at planlægge mit fundament...kan sige at jeg regner med at grave ud og ligge det hele på en sandbund, da det er en delvis skovgrund, hvor der er fældet en masse trær, så der er masse af rødder i jorden, så regner med at grave 1m uden i hele husets grund areal, fylde med sand, trykke det og så grave sokkel ud, armere, støbe osv...men der går lige en 6-8 uger inden jeg kan komme igang, da arkitetket skal være færdig og kommunen skal godkende bygge projektet, når det er færdigt...

 SELVBYGGER!!!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ik lige hvorfor der ingen mellemrum er, må da vist hellere slette tråden, det er der da ingen som kan læse...hehe...

 SELVBYGGER!!!

er det en kopi af bill gates hus.
at du skal bygges med alt hvad hjartet kan begære sig i elektronik.
bland andet elektronisk nål hvor de tændes og slukkes for lyset
i de relevandte rum. og andet isenkram.!
( tv kaffemaskine opvaskemaskine sofa og seng inkl. toilet og bad ). !!! :-)
Hvis jeg var dig ville jeg få fagfolk til at støbe soklen da det bare skal vaære iorden... det vil sku være træls hvis du skal til at lave sætnings skader efter et par år...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis