Kant isolering ved støbning af kældergulv



Hi guys.

I forbindelse med noget forsikrings arbejde i vores badeværelse i kælderen, har muren lagt isolering ud på gulvet "flamingo". Men tænkte på er der krav om kant isolering mod væggene. Sokkelen er understøbt så kanten under gulv niveau er ikke lige, så måske svær at ligge kant isolering op.

Har i nogen erfaringer med kant isolering og ikke lige sokkel.

Thanks Guys

Dennis
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dennis

Uden at være sikker, så mener jeg er der ved nybyggeri er krav om 20mm kantisolering (hvertfald mod ydervæggene). Der er nok ikke krav om det ved renoveringer eller lign.?
Jeg skal selv støbe kældergulv her i weekenden og har sat 20mm kantisolering hele vejen rundt. Grunden til at jeg har det hele vejen rundt, er at mine andre gulve i kælderen endnu ikke er lavet om, så de ligger direkte på den kolde jord. Måske overkill, men nu sidder det der.
De steder hvor min sokkel buler lidt rigeligt har jeg sat den 20mm plade op og hældt små (forbandede) flamingokugler ned bagved. De sviner af pommern til hvis man ikke holder lidt styr på dem :o)

Mvh. Martin


Hejsa.

Det lykkes som du har beskrevet. Satte kant isoleringen i spænd med gulv isoleringen med flamingokugler bag. Det bliv helt godt. Det bliv også til 20mm hele vejen rundt. så skal rionettet klippes til så er den 10-4

THANKS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis