Færge - container - tovværk søges §!

hej gutter og gutinder
Undskyld OT emne faktisk her i "lav-båd" - men der er ikke så mange der kigger under køb og salg...

Jeg er meget aktiv i en lille klub i Skanderborg, hvor vi kører med fjernstyrede nitro drevne offroad biler i størrelsen 1/8. Herlig hobby som jeg dyrker sammen med min søn på 10.

Nå - til sagen: vi skal til at renovere vores bane - den er sådan ca. 85 x 45 m udevendigt - og vi har fundet ud af at noget af det bedste man kan bruge til bander banen rundt, er gammel,meget kraftig tovværk. Altså sådan 80 - 110 mm Ø tovværk som vel er til færger, containerskibe osv.

Jeg ved at andre klubber har skaffet sådan noget tovværk - som alligevel skulle kasseres - men jeg har ikke haft held med mig hos havnefolkene i Fredericia og Århus - hvor jeg har prøvet.

Er der nogen af jer som kender een, der kender een som måske kan hjælpe ?

Det ville vi naturligvis bliver utroligt glade for. Vi kan ikke betale noget for det, men afhenter naturligvis hvorsom helst - landfast - i Danmark.

Vi skal bruge omkring 350 meter ialt ( optimalt ).

Med venlig hilsen

Niels Vangsøe - i denne sammenhæng: www.skanderborgrc.dk


Vangsoe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Niels.
Jeg tror du skal søge hos de der Offchore eller slæbebåds firmaer. Så vidt mig bekendt skal de slippe skillinger når de vil af med dem.

V.h.  Håndværkeren

Hej vangsoe.



Omkring Horsens, ligger der en slæbebåds / bjægningsfirma, der hedder J A rederiet www.jashipping.com

I Århus, ligger Dansk Bjærgning og Bugser www.dbbsalvage.dk De laver lidt det samme som ovenstående rederi.

Der er også skibsophuggeren i Grenå www.fornaes.dk

Om ovenstående firma´ har noget i kan bruge, ved jeg ikke, men i kan jo altid kontakte dem og spørge.


Mvh Sømanden.

Hej Sømanden,
Tak for info - det vil jeg prøve !
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
Ellers er der jo de havne der stadig har trawlere i en pæn størrelse (skidtfiskerer mm). Det kan være tyborøn og skagen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis