fejl ved indsprøjtningssystem

Hej jeg har en fiat palio 1,6 1999, som for et stykke tid siden begyndt at lyse lampen (indsprøjtningssystem) og hver gang den lyser, så sætter fart ned, og når den hold op med at lyse så kører den normal igen, hvad problem kan være! ingen mekaniker kan finde fejl, er der nogen her som kan hjælper mig?? jeg er i hverfald træt af den fiat i de sidste par år har jeg brugt rigtig rigtig mange penge på reparation!!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Din ECU - hovedcomputer - detekterer en fejl et eller andet sted. Derfor lyser lampen. Samtidig sætter ECU´en hele system i "limp home mode" - altså et "hump hjem program" hvor den ikke får for meget benzin og med en meget konservativ tændings-kurve. Alt dette for at sikre at du kan komme hjem, selvom din ECU har opdaget en fejl.
At dit værksted så ikke kan udlæse den fejl fra din ECU og få den udbedret siger vel mere om værkstedet end om alt muligt andet. Prøv et aut. værksted og lad dem sætte en aut. diagnosetester på bilen og se, hvad der sker.
Det kan være luftmængdemåler / MAP sensor, lambdasonde, tempføler i indsugning eller kølervand, vacum switch, benzinpumpe osv. - men det er en rent mekanisk fejl som detekteres - så selvfølgelig kan den findes og udbedres.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe

Vangsoe
hEJ NIELS
TUSIND TAK FOR SVAR, HÅBER IKKE DEN BLIVER DYRET!!
SKAL PRØVE AT FINDE SÅDAN NOGET VÆRKSTED..
MONICA LAGERI
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis