Garageloft

Hej.

I min garage på ca. 8,5 m x 5 m er der intet invendigt loft. Der er spær med isolering imellem sat løst op med ståltråd. Projektet går selvfølgelig ud på at opsætte et loft og det skal være nemt, hurtigt og billigt.

Derfor havde jeg havde tænkt at klipse sort plastik fast på spærene og herefter pistolsømme nogle ru trykimprægnerede brædder på med få millimeters mellemrum, og det skulle så være det.

De tyndeste brædder jeg kan finde er 16 mm tykke, men for min skyld kunne de sagtens være tyndere - de skal jo ikke holde noget.

Kan man virkelig ikke købe nogle tyndere brædder? Eller har I andre forslag?

/monza

Hej. I min garage på ca. 8,5 m x 5 m er der intet... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor 300mm c/c til troldtekt ?

De små plader, 600x1200mm skruer man da alligevel kun i hjørnerne og midt på langsiden - dvs med ca 550mm i mellem skruerne

Er jeg helt forkert på den ?


/ Claus

Nu har jeg målt afstanden mellem alle spær der er typisk 80 cm mellem dem, men mellem to af dem er der 1 m.

Jeg har derfor kigget lidt efter noget lidt tykkere træ og har nu fundet følgende:

Ikke trykimprægneret gran, men høvlet på tre sider i størrelsen 19 x 123 mm til 5 kr. pr. meter. Ville det kunne klare opgaven både i forhold til tykkelsen, men også i forhold til at det ikke er trykimprægneret?

/monza
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis