Nokia mobiltlf. batteri

Jeg har lige måttet skifte batteri på min Nokia mobilade.

Det har kun fungeret i et års tid, og er blevet ret tykt, tydeligvis bulet en hel del ud ift. det nye. Det er en type der hedder BL-5C, 3,7 V

Gør jeg et eller andet forkert, siden det så hurtigt dør. Telefonen bliver ubehagelig varm ved lang tids brug, men den burde vel kunne tåle en lang samtale? Eller?

Med venlig hilsen
ktm

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må da være en fejl i den tlf. noget der ved brug korsslutter et sted, og hvis batteriet deformere skyldes det som regel at det koger.
Nej der behøver ikke være noget galt med batteriet, det at det buler ud er et fænomen der hedder "swelling" (kender ikke noget Dansk ord der har samme betydning) og sker for mange Li-Ion batterier når de bliver ældre.

Tror ikke du har gjort noget galt, et Li-Ion batteri er normalt meget taknemmeligt at arbejde med (når bare man holder sig inden for nogle grænser, som en slutbruger ikke har nogen som helst indflydelse på)

Et Li-Ion batteri er normalt specificaret til ca 500 op/afladninger men der er naturligvis nogle der ikke holder så længe, ligesom der er nogle der holder meget længere...


/Hideout

 

Så må jeg slå mig til tåls med, at det nok har været en nitte, jeg fik sidst.
Ret hurtigt kunne det ikke holde strøm ret længe, og derfor har det fået mange opladninger.
Det der bekymrer mig, er at telefonen bliver så djævelsk varm, men det kan jeg håbe på bedres med mit nye batteri.
Jeg ville ikke holde meget af at det eksploderede ind i roen på mig en skønne dag!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er da ellers meget smart at din tlf. bliver for varm, så fortæller den jo blot at nu har du knævret forlænge, Igen 
Helt sikkert!!
Men nu, hvor jeg er sluppet fri af TDC er det jo efterhånden så billigt at pladre i tlf. at man ikke længere spekulerer særligt over det.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jeg tror ikke et nyt batteri hjælper på hvor varm telefonen bliver!
Varmen kommer højst sandsynligt fra elektronikken - Nu om dage kan de fleste telefoner meget mere end en PC kunne for 10 år siden, så tro da pokker at den bliver bliver lidt lun :-)

Har du husket at slukke for alt det gejl du ikke bruger i telefonen (Bluetooth, IR, WiFi osv) det bruger strøm og genererer også varme

/Hideout


 

en varm mobiltelefon.

den er god mod kolde øre eller som håndvarmer.
hvis man fryser.!
Jeps, alt det gejl, som jeg aldrig bruger eller kan finde ud af er slået fra, eller afmeldt.

Det er rigtigt Hans2tal. Du er ikke nem at skjule noget for!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis