Murerarbejde efter ny el-installation

Hej

Jeg har netop fået lavet nye stikkontakter i mit hus. Jeg er i tvivl om jeg selv kan foretage murerarbejdet efter elektrikeren?
Er der nogen, der har gode råd eller tips til om dette kan lade sig gøre?

Med venlig hilsen
Ny i Hus
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan du det.

Som el-installatør har jeg set ufattelig mange måder at gøre dette på.....alt fra PU-skum til sandspartel, og jeg griner ligemeget hver gang.....

Men den rigtige metode er:
Men køb noget cement og strand-mørtel, og bland 1:7, Vand nok til det ikke bliver pladder... Brug et pudsebræt til at pudse af med, skal der tapet på, så skal det sandspartles til sidst, for at få en 100% jævn overflade
Mange tak for det hurtige svar!
Det vil jeg forsøge at gå i krig med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
det kan du rolig gøre og det er nok den nemmeste måde at komme
igang med at få lidt erfaring med rep. af pudsede vægge
hvis der er skåret riller til ny kabel kan det være du skal
kaste mørtlen på men det finder du hurtig ud af

god fornøjelse

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af StenKrog på 14 apr 2010 11:19
Selvfølgelig kan du det.

Som el-installatør har jeg set ufattelig mange måder at gøre dette på.....alt fra PU-skum til sandspartel, og jeg griner ligemeget hver gang.....

Men den rigtige metode er:
Men køb noget cement og strand-mørtel, og bland 1:7, Vand nok til det ikke bliver pladder... Brug et pudsebræt til at pudse af med, skal der tapet på, så skal det sandspartles til sidst, for at få en 100% jævn overflade



Jeg er enig med StenKrog i alt det ovennævnte.

Men for at sætte lidt fut i hærdningsprocessen kunne du jo give sandspartlen en gang gips - og evt. blande gipsen med varm vand før du blander den i sandspartlen. Så når du dårligt at få den i rillerne før den er størknet

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Mange tak for de gode og brugbare tips!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
nu skal sandspartlen først bruges til allesidst den skal ikke ind i rillerne
sandspartel er kun beregnet til overfladen og har ikke behov for gips

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Jeg ved at der er flere, der benytter en kraftigere cementmørtel (uden kalk). Den bliver hårdere, og risikoen for at slå et søm ind i kablet bliver derfor mindre.
Det absolut væsentligste når du pudser El-riller er, at du sørger for at det flugter med væggen. Det er altså "forbudt" at lade det sidde for derefter at filtse det over. Du kan eventuelt lade det sidde, til det er godt tørt, og derefter skrabe det af med en bred spartel. Overfladen er mindre vigtig, da den alligevel skal spartles.
Du skal også huske at vaske godt af, så der ikke sidder mørtelrester på væggen ved siden af rillen.

Nu er det nok lidt sjældent man slår et søm i en pudset væg, medmindre det er et meget lille søm, som alligevel ikke når ind til kabel/rør.

Det bliver nok et bor, med dertilhørende plugs, som er lidt ligeglad med hvor fraftig cementmørtlen er, så jeg vil ikke mene det kan svare sig at gøre på den måde.

Så er det gjort, og det ser ganske fint ud.
Endnu en gang tak for de gode råd.
det var godt det var ikke så svært vel
nu til næste del af project renovering
ikke hvile på laurbærene
selv om jeg håber du har husket at fejre det på behørig vis
og med et klap på skulderen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også