Div. spørgsmål ang filtopsætning.

Er igang med og sætte miljøvæv/filt op i lejligheden..

Der er "nogen" steder hvor der er meget små "helligdage" så miljøvæven ikke har helt fat.. Skal det hele fjernes 100% inden maling? Eller hvor meget er normalt? Har prøvet og gå lidt igennem med en kanyle, men det vil jo tage en krig. Hvad sker der med de små bobler hvis man maler over dem? Det skal siges at de ikke kan ses med det blotte øje, kun høres hvis du stryger hånden over og virkelig leder efter dem..

Et andet spørgsmål:

Når man har sat den alm. filt op, kan man så smøre vævlim udenpå for ligesom at (fylde/gennemvædde) filten med lim så man er sikker på der ikke er helligdage?

På forhånd tak

33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er sikker på at når du har givet vægen nok vævfylder vil du ikke have problemet mere. Med mindre det er forgrundet filt du har sat op men efter hvad jeg kan læse er det ikke det du har sat op, så bare klø på med og rulle rigeligt vævfylder på.

Pinballs

Planen var ellers ikke at give væggene vævfylder pga miljøvæven i sig selv er rimelig hvid.. Så tænkte at fylderen var spild af penge..?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er der nogen andre der har nogen tips/ideer eller svar?
er filten forgrundet da jeg så må melde pas

Pinballs

Nej filten er ikke forgrundet?

Er det nødvendig og bruge vævfylder? Har ikke prøvet og sætte filt op før, så er helt grøn på det område..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Filten suger alt malingen i sig, så det kun for at spare maling, hvis du ikke bruger det, så skal du bare male flere gange/ bruge mere maling 

Du kan også mærke det,første gang du maler, vil du føle du ikke kommer nogle vegne. om du bruger fylder eller maling. og 2. gang skal det bare lige stryges over.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg vil anbefale dig og købe vævfylder så da du får købt dig fattig i maling.

Pinballs

Tak for svarene.

Er der nogen der kan svare på de første spørgsmål ang de små helligdage i limen?
hvis det kun er helligdage, altså ikke buler pga dårlig opsætning :-) så bliver de limet fast med malingen første gang du maler.

evt kan du gnide lim ind ude fra før du maler hvis du vil være sikker. eller prøve med lidt maling om ikke de binder væven fast.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Een ting er hvis filten ikke har ordentligt fat - en anden ting er hvis der er bobler. Boblerne kan man ikke gøre så meget andet ved end 1) at skære dem væk, spartle og male, eller 2) skære kryds i dem og derefter køre over med lim eller noget i den dur - ok nu er filt jo relativt fleksibelt når det bliver fugtigt, så måske kan du også fedte hver bobbel ihærdigt ind i lim og måske derved få den glattet ud - prøv at se om det går :-)


 

Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også