Div. spørgsmål ang filtopsætning.

Er igang med og sætte miljøvæv/filt op i lejligheden..

Der er "nogen" steder hvor der er meget små "helligdage" så miljøvæven ikke har helt fat.. Skal det hele fjernes 100% inden maling? Eller hvor meget er normalt? Har prøvet og gå lidt igennem med en kanyle, men det vil jo tage en krig. Hvad sker der med de små bobler hvis man maler over dem? Det skal siges at de ikke kan ses med det blotte øje, kun høres hvis du stryger hånden over og virkelig leder efter dem..

Et andet spørgsmål:

Når man har sat den alm. filt op, kan man så smøre vævlim udenpå for ligesom at (fylde/gennemvædde) filten med lim så man er sikker på der ikke er helligdage?

På forhånd tak

Er igang med og sætte miljøvæv/filt op i... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et godt råd er, kun klæber på vægen til en bane af gangen men det har du sikkert fundet ud af selv.
Det største arbejde er spartling inden filten kommer op da alt kan ses bagefter, men det er dejligt arbejde når man kommer igang især når man er lidt grøn men får et flot resultat og det tror jeg du får så bare klø på.
Jeg har en tagrende på et par føder som rullen ligger i som står på gulvet den stiller jeg under der hvor banen skal op så man ikke skal stå og fumle med en hel bane i luften, det gør det meget nemt og holder filten ren for skidt og møg da det også kan drille at der lige sider en nullermand på bagsiden midt i en bane .
Klø på og læg et billede op så vi kan rose dig for flot arbejde.

Pinballs

Hvis der er struktur i, skal man selvfølgelig ikke spartle på det
Måske et billed vil sige mere end 1000 ord

Pinballs: Den der tagrende er fin,- bruger vi ofte i faget, når det er meget der skal op
Ellers, kan man nu sagtens slippe for nullermænd osv alligevel Skær banerne ud i den længde de skal være,- på bord, pap e.lign. Rul dem sammen, så den side der skal ind mod væggen er udad Så er det let, når du skal sætte dem op,- så "ruller" de lige ned ad væggen uden at komme i kontakt med gulvet og er desuden også lettere at styre

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for alle de mange svar

Jeg smider lige nogen billede op i denne tråd når projektet er færdigt..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også