problemer med varmepumpe

Hej alle

en fra min min familie har fået installeret en varmepumpe fra panasonic i sit summehus, nu har han lige været deroppe i huset og så til sin store overraskelse at udedelen lignede en stor is klump, hvordan kan dette være og hvad kan fejlen være? hvad kan man gøre? kan man "bare" optøge den og så virker den igen, forstår slet ikke hvordan det kan lade sig gøre da der jo er plus grader, men den blev lavet ca. i dec/januar hvor der har været sne og meget kulde siden så kan det være det? eller?

Håber nogen kan hjælpe

På forhånd tak
Patrik
Hej alle en fra min min familie har fået... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Har man et træhus så planter man udedelen på et par fliser oven på jorden, det tror jeg 98% af alle kølemontører vil råde til. :-)
Klik på svar knappen her henne----------------------------------------------> og op
Derefter vedhæfter du dem som filer - se knappen her nedeunder skrivefeltet.
mvh Mogens
så tror jeg det er lykkedes at sætte billeder ind håber det kan hjælpe
Selvom de vægbeslag er beregnet til en udedel vil jeg mene at den står for tæt på væggen, den skal ned og stå på jorden og et par fliser, så slipper man også for at høre på larmen inde i huset.
Annonce
Min sidder monteret på samme måde har kørt helle vinteren uden problemmer,de beslag er jo beregnet til pumpen så det må være ok.
Jeg er 99% sikker på at det er afrimningsføleren der er gået i stykker, eller den mangler kølemiddel. du kan evt. skifte funktion fra "Heat" til "Cool" i en halv times tid, så skulle den være tøet op igen, men få fat i firmaet som solgte den og få den fikset inden den smadre kondensator blæseren.

Køletekniker & Energiteknolog.

[email protected]
vil det sige at du mener at det ikke kan være kølemontørens skyld? lige nu tør vi ikke gøre meget før den er tøet helt op for som billederne antyder sidder propellen fast. nu der gået et par uger så den er nok ved at være optøet. så må vi lige prøve igen. kan den varme er der jo nok kølemiddel på så må vi se hvad der så kan være. hvordan kan man checke at det ikke er den afrimningsføler der er ballade med? er jo dyrt at få en mand ud for at undersøge det'

Patrik
hvis i har fået sat den op her i vinter så må der da være noget
garanticheck eller sådan noget spciel for di den jo ikke køre ordentlig

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

hejsa, efter min bedste overbevisning er ude-delen monteret for tæt på væggen, dvs. at den kortslutter termisk og ikke kan komme af med kulden. Få nyfors til at montere den på et par fliser og et stativ på jorden, og mindst 20 cm luft mellem væg og pumpe, så kan den komme af med kulden. Hvis den iser til igen, så stop den, lad den tø op af sig selv, hvis der er positive temperaturer. Hvis det er frost skal man igang med varmeblæser, gasbrænder(FORSIGTIG!), eller andet ikke-mekanisk. Varmepumpen fungerer bedst ved rigelig luftcirkulation, dvs. rengøring med blød børste af udedel for spindelsvæv og blade og rensning af filtre i indedel er vigtig for at få god økonomi.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis