Vaskemaskine stopper hele tiden

Hej folkens.
Jeg har en topbetjent Wirlpool vaskemaskine, som jeg købte ny for godt 2 år siden.

Efter et stykke tid begyndte den at afbryde et stykke inde i programmet (alle programmer), og lampen med "vandhane lukket" lyste. Vandhanen er imidlertid ikke lukket, og der kommer da også vand ind. Når man trykker "start" kører den et stykke tid for som regel at afbryde igen lidt senere. Det kan den så finde på mange gange i løbet af en vask.

Hvad kan det skyldes? Elgiganten og brugsanvisningen har ikke rigtigt kunne komme med en løsning.

På forhånd tak.
Mvh
Michael
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

som altid for at finde fejl, skal man vide hvordan det virker..

Det den melder fejl på er at vandstanden ikke har nået et bestemtniveau indefor den maksimale tid det må tage.. Det vil jo typisk være fordi man har lukket for hanen..

Men der er følgende muligheder som jeg ser det :

Hanen er lukket, det har jeg læst du har tjekket, men tjek lige at der rentfaktisk kommer vand ud af den..

Filter i vandventilen på maskinen er stoppet, afmonter slanden på maskinen og kik om der sidder snavs, filteret kan evt. trækkes ud og renses.. Og når nu slangen er afmonteret, så åben hanen og tjek at der også kommer vand gennem den, der kan nemlig også være et filter i starten af slangen.

Og endelig, kan det jo være at der rent faktisk kommer masser af vand ind, men at det "løber" ud igen.. Det ses af og til at afløbsslangen ender under vandstandshøjde i tromlen, og så har du en hævert virkning der tømmer maskinen i samme tempo som det kommer ind..
Afløbsslangen SKAL udmunde min. 50 cm over gulv, og den SKAL kunne få luft der..

Prøv det.. og giv lige en melding om du fandt fejlen..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Hej igen - og tak for svaret, som var yderst brugbart.

Jeg troede at det var det med vandhøjden, som du nævner, men jeg havde splittet slanger osv af, kunne jeg se, at det faktisk var stophanen, som ikke længere kunne åbne så meget som den skulle. Så det var dit første bud.

Så skifter jeg den en af dagene - og slipper for at købe en ny vaskemaskine, som i sagens natur heller ikke ville løse problemet !!!

MANGE TAK for det super svar !!!! (det tog mig godt nok lang tid at få taget mig sammen til at se på problemet igen - godt min mor har en vaskemaskine :-) )

Mvh
Michael

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis