Kan en undervognsbehandling betale sig?

Jeg har en Golf fra 1993, som sidst blev Dinitrol undervognsbehandlet i 2005. Fik for nylig lavet rust på den for 16.000 kr. (Bla. to nye skærme, paneler, lakering) så den kunne gå gennem syn.
Kan det mon betale sig, at ofre en undervognsbehandling igen på den gamle bil? Motoren er jo god nok - kun kørt 137.000

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke selv pisse noget stads på de nye dele? Jeg vil dog tro at en rimelig seriøs pladesmed alllerede har gjort det.

Ellers ville jeg nok ikke ofre 3-4-5.000 kr. på at lukke rust inde.
Jeg holder selv øje med, hvordan sagerne udvikler sig på mine gamle kasser, og renser lidt af der, hvor det er værst med løse skaller af gammel rustbeskyttelse. Det skraber jeg af og smører lidt nyt tyndt på´.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville anbefale en rustbehandling, særligt efter der er blevet lavet rust på den, det er ikke sikkert at den er blevet rustbehandlet 100% på indersiden af det der er blevet lavet.

Tror heller ikke synsmanden er så hård med hammeren hvis han kan se den er rustbehandlet.

Og med 137.000 på ca 17 år lyder det ikke til at du kører meget og beholder måske bilen i lang tid, så alt det forebyggende arbejde er som regel godt givet ud.

Enig med ktm... jeg gør det samme ved mine gamle biler.

Inden seneste syn på min Ford Scorpio II rensede jeg undervognen af selv og gav den en gang rustbeskyttelse selv... så kan det gøres for en 500 kroneseddel.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

nu er det en dårlig ide at undervognsbehand lige inden syn , du risikere at blive sendt hjem og rense alt af der er klidstret , og så starte forfra efter den er synet
ikke mange synstreder er glade for at få en nybehandlet bil ind
men derimod vil det være en rigtig god ide at behandle den efter den er synet
Naarrhhm Bredker, det var vist i fortidens SBI regime.
Jeg pladrer da altid mine karrosserireparationer til i frisk ny rustbeskyttelse inden jeg sætter bilen ned igen, og kører til syn med den, med pladder på. Synsfætteren kan jo bare tæve sin hammer ind, hvor han vil, og så siger lyden jo alt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ingen grund til at forkorte reperationer mere end højst nødvendig
så hvis du har mulighed for selv at gøre det, så gør det

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Min synsmand er nu af den holdning, at en velpasset bil... ikke kun ny-undervognsbehandlet... men også passet med nye sliddele osv. er en fornøjelse at se på...
Det ytrede han da den gamle Scorpio blev synet.... med ny undervognsbehandling

Så jo, det er en fantastisk god idé at undervognsbehandle før et syn... og det gør jeg så hver gang.
Men nu kender jeg jo også synsmandens holdning...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis