Regnvandstønde

Hejsa,

Jeg har anskaffet mig en gammel vintønde, som jeg vil bruge til regnvandopsamling via et nedløbsrør. Den er leveret med aftapningshane og tilhørerne hul forneden. jeg har tænkt mig at hæve den ca. 18 cm vha af nogle radiusherregårdssten. Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg lige får vandet fra nedløbsrøret over i tønden. Tønden er lukket og der er et lille hul i toppen, men er det smartest at lave et hul i siden og hvilke remedier skal jeg bruge til vandopsamlingen? De typiske startsæt fra Silvan ol. er jo beregnet til plastikbeholder med aftageligt løg, hvilket jeg ikke har. Jeg har søgt en del på nettet, men jeg har ikke kunnet finde lige det jeg søger.

Håber i kan hjælpe. Mvh Henrik
Hejsa, Jeg har anskaffet mig en gammel vintønde... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ved ikke præcis hvordan den virker.. man hvis vandspejlet er under studsen vil den jo blive ved med at smide vand i og så løber det over i tønden.. men hvis du er i tvivl må du lave tønden så du kan hæve eller sænke den..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har studsen over tøndehøjde og så længe tønden er tæt er der ingen problemer.


Tak for inputtet.

Jeg går i gang med "projektet" i weekenden. Så må vi se om jeg kan få lavet det ordentligt ;-)
Tak for input (og billeder). Jeg er blevet færdig med "projektet" - og det er blevet rigtig fint. Dog passede mit grå plastnedløbsventil ikke til vores messing nedløbsrør, som pga. samlingen har for stor diameter. Men efter lidt tilpasninger, så sidder den der, og ser ok ud.

Jeg har fået at vide at man kan få messing nedløbsventiler, men søgninger på nettet har kun mundet ud i hits på den af plast. Hvis nogen ved hvor man kan få den i messing, så hører jeg gerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis