Rørrutchebane af stort plasticrør

Hej,

er der nogen der ved hvor man kan finde de rør som bliver brugt til rutchebaner i diverse sommerlande, legepladser osv. rundt omkring. Det er de store plasticrør jeg tænker på. Jeg har læst en anden tråd herinde - http://www.lav-det-selv.dk/Forum/af.../afv/topic men har ikke haft held til at nogen vvs butikker kender til det.

Jeg skal bruge det til - ja en rutchebane - ned ad en skrænt jeg har på min grund.

Stikord: Rørrutchebane, rutchebanerør, rørrutsjebane, rutsjebanerør (så søgemaskinerne kan finde artiklen  )

Jeg håber nogen her ved noget.

Mvh.

Brian
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
yes, i Fredericia ligger der en fabrik der laver fjernvarmerør. De laver disse i flere diametre. du kan selv google dem.

 

Hmmm - jeg har lige søgt lidt - og det må være dem der hed Star Pipe A/S. De lukkede desværre for 1 år siden da de blev opkøbt af Løgstør rør - http://www.dbdh.dk/artikel.asp?id=1371&mid=9

Ved dog ikke om man så kan få det via Løgstør rør. Er der simpelthen bare tale om store fjernvarmefør uden isolering eller noget indmad?

Mvh. Brian
fjernvarmerør bliver lavet uden isolering. Det er estruderet plastmateriale. det er hovedrør du skal have er nok Ø700 og 5-6 meter-
Bussemanden er nok den fragtmand
LOGSTOR A/S
Nordre Kobbelvej 10
DK-7000 Fredericia
Denmark
9966 1000 tlf.
ring selv....

 

manden bor i kolding, så dete r vist snappere med fr.ricia

 

Jeg har nu kontaktet Logstor - de sælger desværre ikke til private. Jeg har nu kontakt til VVS-grossisten og afventer priser fra dem. De kan dog levere siger de. Jeg vender tilbage med mere info.
Har du fået priser?

Venlig hilsen

Jens

Hej igen,

jeg har fået nogle stykker - dog ikke alle de steder jeg har forespurgt. En ting er dog sikkert - der er ikke mulighed for at købe direkte hos hverken Wavin, Uponor eller Logstor.

Jeg har fået følgende priser:

60cm rør til kr. 1.118,- pr. meter hos VVS Grossisten.
60cm rør mærket gigapipe (tror det er fra scanpipe) til kr. 1.056 pr. meter hos VVS-Eksperten

Derudover har Uponor svaret at via den lokale tømmerhandel kan man købe deres 80cm rør i 4m længde til kr. 5.250,- eller 6m længde til kr. 6.500,-

Så det er pænt dyrt må man nok sige. Og 60cm i diameter er lige lidt nok synes jeg. Så skal det være noget skal det være det fra Uponor.

Så det er hvad jeg er kommet frem til. Håber andre kan få gavn af tråden.

Med venlig hilsen
Brian
Der er da vist nogen der tager sig nogle vel hæftige avancer - når man tænker på at det er rør der fremstilles i kilometervis, så kan jeg umuligt tro på at de ikke har en endog meget lav kostpris i forhold til de priser der er fremme her..

Ved du hvad rørene vejer ? - Kiloprisen for polypropylen er kun nogle få kroner.

/ Claus

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis