elarbejde - program til bedre oversigt??

Jeg er klart uerfaren indenfor elarbejde, men alligevel har jeg valgt at kaste mig ud i en stor del af det elabejde der skal udføres i min nye lejlighed. Nu synes jeg bare, at det for overskuelighedens skyld kunne være rart med et program der kunne illustrere rummene i lejligheden i 3D, således at jeg på forhånd kunne tegne ind hvor kontakter olign. skal sidde og hvor sporene i væggene skal fræses. Nogen der har en ide til et sådant program eller har hørt om noget lign.??

......og er der i øvrigt nogen der ved hvad det ca. bør koste at få skiftet et gammelt målerskab ud med et nyt - materialer+løn?

På forhånd tak ;-)

Mvh. Morten

 

Jeg er klart uerfaren indenfor elarbejde, men... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke noget ift det arbejde du udfører - også selvom det er under instruks af din trikker hvis autorisation er i fare. Uanset hvad kan din forsikring nægte at dække ifm el-brand samt du står selv med ansvaret (og balladen) ifm et eventuelt salg af huset, også selvom det er udført på samme måde som din trikker ville gøre.

http://www.sik.dk/Forbrugere/Goer-det-selv/Goer-det-selv-el/Hvad-maa-man-selv-lave-af-elarbejde

Beklager, men sådan er det.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nå, men jeg må da vist hellere lige få undersøgt området, da der vist er et par ting jeg ikke lige havde overvejet. I det mindste kender jeg da nu "street" betegnelsen på en elektrikker - en trikker. Den er cool ;-)

Google sketchup er lige i øjet - det var præcis hvad jeg efterlyste. Takker!

Og tak for alle svarene!

Morten

 

Elinstallatørloven §3 siger at det kun er autoriserede elinstallatører der må udføre fast installationsarbejde. Da det vil betyde at landets elinstallatører i så fald vil få pokkers travlt siger §5a at virksomheden som følge af deres kvalitetsstyringssystem har mulighed for at ansætte kvalificerede medarbejdere der kan bistå med udførelsen af installationerne.
Elinstallatørloven §3 siger at det kun er autoriserede elinstallatører der må udføre fast installationsarbejde. Da det vil betyde at landets elinstallatører i så fald vil få pokkers travlt siger §5a at virksomheden som følge af deres kvalitetsstyringssystem har mulighed for at ansætte kvalificerede medarbejdere der kan bistå med udførelsen af installationerne.


Tak for den, Steinaa! :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis